Olyckan igår kväll på slingerbulten.

Som sagt, det är kanske dags att lägga av med "tävlandet" på bulten?
Är det värt priset verkligen?
Tråkigt för oss "normalkörare" att man knappt vågar sig ut på bulten eller boge längre eftersom man alltid möter nån halvvägs över på fel sida av vägen som ska försöka slå nåt slags "rekord"!!
Vil ni köra skiten ur hojen så gör det på bana!!

bikerwoman skrev:
Tråkigt för oss "normalkörare" att man knappt vågar sig ut på bulten eller boge längre eftersom man alltid möter nån halvvägs över på fel sida av vägen som ska försöka slå nåt slags "rekord"!!

WORD! :klappar

bikerwoman skrev:
:Bugar :tummenupp

Lägg ned!!

Va fan håller ni på med???
Ett par SH-kamrater har varit med om en olycka på Bulten och ni predikar om hur j-la präktiga ni är.
Det finns ett antal som gått av vägen på bulten av ren olyckshändelse och inte för att de rejsat.
TÄNK ER FÖR INNAN NI SKRIVER OLÄMPLIGA INLÄGG.

Bikerwoman och P-son. Tjafsa i nån annan tråd tack.

Dom skadade har varken deltagit i nån tävling eller försökt slå nåt rekord. Dom har råkat ut för en singelolycka och ligger skadade.

Dom skulle säkert uppskatta några väl valda ord för deras tillfrisknande istället.

Tack för mig.

Edit: Sweedo han före mig! Bra skrivet!

bikerwoman skrev:

Varför utgår ni från att det är frågan om nåt jävla tävlande!!!! :confused:

Vart man än kör, när man än kör, och hur man än kör, så ansvarar man själv för sin egen fart o framförande. Eller!!! :va

Ok sorry om jag utgick för att det var "tävling". Men defacto är att var och varannan dag läser man om att nån har satt nytt rekord eller att en olycka har hänt.

Jaja, kanske fel tråd att skriva detta i då jag + många andra har tagit upp detta i liknande trådar tidigare...

Hoppas iaf det gick bra för alla inblandade och att de får ett snabbt tillfrisknande! Råkade själv ut för en olycka för några veckor sedan och vet hur pissigt det kan vara. Ingen "tävling" utan bara ett bakhlulssläpp i en kurva. Inget kul med sjukhus etc. men våran underbara sjukvård har massor med dolda resurser som dyker upp om man behöver de och så hoppas jag även fallet är denna gång!

*DanTheMan* skrev:
Tråkigt med avåkningen ..skönt att det efter omständigheterna gick bra.

BTW
Som sagt, det är kanske dags att lägga av med "mesåkandet" på bulten?
Tråkigt för oss "fortkörare" att man knappt vågar sig ut på bulten eller boge längre eftersom man alltid möter nån halvvägs över på fel sida av vägen som ska försöka slå nåt slags "långsamhetsrekord"!!
Vil ni köra skiten ur hojen så gör det på Bulten.

Moget! :kocko

*DanTheMan* skrev:
Tråkigt med avåkningen ..skönt att det efter omständigheterna gick bra.

BTW
Som sagt, det är kanske dags att lägga av med "mesåkandet" på bulten?
Tråkigt för oss "fortkörare" att man knappt vågar sig ut på bulten eller boge längre eftersom man alltid möter nån halvvägs över på fel sida av vägen som ska försöka slå nåt slags "långsamhetsrekord"!!
Vil ni köra skiten ur hojen så gör det på Bulten.

Kul....

Krya på dig till dom inblandade.

Lika tråkigt varje gång vare sig det är singelolycka, annan olycka, kört fort eller sakta osv.

Det är allmänt känt att s-bulten är en sträcka det gärna hetsas på och på Sh hetsar man genom tidrekord och annat. Faller man för grupptryck och hets får man stå sitt kast. Men det är upp till var och en att bedömma sin körning.

Att påstå att det var "tävling" eller annat kan man göra när man VET och inte tror sig veta. När man inte vet något om varför och hur ska man inte starta några stora saker som blir en höna av en fjäder.

Visst håller många med om att det får vara nog med olyckor på både s-bulten och Bogesund. Men vi vet alla att så är inte fallet. Det finns många omogna och mogna förare som går omkull där.

Det viktiga är att det gått bra för dom som varit med i olyckan.

Madhonda skrev:
För 3 år sen...första gången jag körde där...så kom jag in med för hög hastighet precis i den kurvan, men (det är vad jag tror) tack vare att jag kört en del på bana o visste att det bara är att lägga ner hojen....så lyckades jag rädda mig från en periferikörning. Även om det mest naturliga är när man känner att det går för fort, är att vilja bromsa. Big misstake.!!

//Mad

hur kan man gå in i en kurva med för hög hastighet och klara kurvan? är det inte som så att du kört för långsamt i denna kurva innan och detta var första gången du tog den i rätt fart :hihi

bmwjohan skrev:
hur kan man gå in i en kurva med för hög hastighet och klara kurvan? är det inte som så att du kört för långsamt i denna kurva innan och detta var första gången du tog den i rätt fart :hihi

:kocko

Läs om, läs rätt!!!

Vem vann repan då? :va

(hoppas självklart att det gick bra för alla inblandade och sånt dårå!)

Inte ens min farmor gnäller lika mycket på fortkörare som i denna tråd. Lägg ner för fan, gör en egen gnälltråd!
Hoppas det går bra för alla inblandade!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...