Olyckan igår kväll på slingerbulten.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har inte sett nån tråd om detta. Nån som vet hur det gick? Polisen spärrade av slingerbulten ett tag och när vi senare åkte där så stod polisen och väntade antagligen på bärgning av mc:n. Den kurvan är rätt lurig måste jag säga. Hoppas verkligen att det gick bra! :gnissla

Tyckte det stod om 2 skadade på wighnews(ev. stavfel)

Det låg bitar från ett uppklippt skinnställ på hojen när jag åkte förbi den.

DaPirate skrev:
Har inte sett nån tråd om detta. Nån som vet hur det gick? Polisen spärrade av slingerbulten ett tag och när vi senare åkte där så stod polisen och väntade antagligen på bärgning av mc:n. Den kurvan är rätt lurig måste jag säga. Hoppas verkligen att det gick bra! :gnissla

MEN FÖR I HEL----. Sluta köra race på slingerbulten snart! Hur många mer ska smälla innan den "slutliga segraren" är utsedd??? :kocko

P-son skrev:
MEN FÖR I HEL----. Sluta köra race på slingerbulten snart! Hur många mer ska smälla innan den "slutliga segraren" är utsedd??? :kocko

Hmm... "Köra race"?
Som DU säkert vet kan man köra i diket på alldeles egen hand. ;)

Ingen är tvingad att köra på nåt särskilt sätt på Bulten. Var och en står för sin egen körning.

Nä, om Mattias skulle beordra mig att köra fort där så skulle jag det. För Mattias är min gud. FeTT lixåM!

Hoppas det gick/går bra med dom som krashade.

Mattias skrev:
Hmm... "Köra race"?

Ingen är tvingad att köra på nåt särskilt sätt på Bulten. Var och en står för sin egen körning.
Nej, där tar du fel, det är DU som står för körandet på den vägen.
Du tvingar folk att "köra race" och får därför stå för deras körning.

Hur många till måste dö innan du lägger av med det här uppviglandet, redan har ju en stackare strykit med.

Last edited:
Jas-95 skrev:
Några härifrån på SH :confused:

JB

Ja. Men jag vill inte skriva mer eftersom jag inte vet om dom sympatiserar med det.

Just nu får vi bara hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Låt mig gissa... den gamla klassiska "kalhygges-kurvan" :confused: Riktining mot Rosenhill eller?

Krya på er du/ni okända som gick omkull. Ont i skallen efter midsommar hade antagligen varit ett behagligare öde än att få tillbringa tiden på sjukan med gips eller operation :(

RoLLER skrev:

Ja det får vi verkligen..!!!

Känner mig lite skärrad fortfarande eftersom jag blev ögonvittne till olyckan :(

Men det gick förhållandesvis väl.

//Madelene

RoLLER skrev:
Ja. Men jag vill inte skriva mer eftersom jag inte vet om dom sympatiserar med det.

Helt rätt inställning :tummenupp tycker att det börja likna skvallerpressen här ibland.

Mattias skrev:
Hmm... "Köra race"?

Absolut och såklart överskattade jag min (brist på) förmåga. Men eftersom alla hetsar typ "vem e snabbast" och "idag körde jag en 52 sek repa etc så kallar jag det race. När JAG la mig i kurrvan hade inte hetsen böjat än.

Säkert många nyblivna "knuttar" som minsann ska visa att de är snabbare än über ketting Mattias! :tungan

/"extreme fear"

Måste säga att jag börjar bli nyfiken på den där vägen.
Verkar vurpa nån där mest varje dag.

Madhonda skrev:
Ja det får vi verkligen..!!!

Känner mig lite skärrad fortfarande eftersom jag blev ögonvittne till olyckan :(

Men det gick förhållandesvis väl.

//Madelene

Usch då, sånt är aldrig kul men du får köra en urladdning och omformatering av ditt internminne nu i midsommar uppe på slätten (?) :fyllisar

Kram och ha en bra midsommar Madde! -

Silwer skrev:
Nej, där tar du fel, det är DU som står för körandet på den vägen.
Du tvingar folk att "köra race" och får därför stå för deras körning.

Hur många till måste dö innan du lägger av med det här uppviglandet, redan har ju en stackare strykit med.

Jag tänkte försöka avverka alla tills det är din tur. :mad:

955i skrev:
Låt mig gissa... den gamla klassiska "kalhygges-kurvan" :confused: Riktining mot Rosenhill eller?

Vänsterböjen med en telefonstolpe mitt i... när man kommer från Rosenhillshållet så ser man inte exakt hur mycket vänster det svänger.
Men när man är mitt i så nyper den av ännu mer åt vänster, och är man inte beredd då, o kommer in med för hög hastighet... ja då kan det sluta i periferin.

För 3 år sen...första gången jag körde där...så kom jag in med för hög hastighet precis i den kurvan, men (det är vad jag tror) tack vare att jag kört en del på bana o visste att det bara är att lägga ner hojen....så lyckades jag rädda mig från en periferikörning. Även om det mest naturliga är när man känner att det går för fort, är att vilja bromsa. Big misstake.!!

Kör gärna Bulten...men med rEspeCkt... !!' :3freak
//Mad

MrEd skrev:
Måste säga att jag börjar bli nyfiken på den där vägen.
Verkar vurpa nån där mest varje dag.

Det är nog att ta i däremot ÄR det en mycket poplulär och fin mc-väg och en fin dag så rullar det många många på "banan".

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park