Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Slappa skrev:2430943Som sagt håll djur, hästar, hundar, barn i koppel så slipper man otrevliga överaskningar på vägen.
Sen kan vi klå upp ägare till ovanstående som inte har förstånd nog att hantera sina djur rätt, komma med undanflykter som att "hästen hoppade över staketet" osv duger inte i mina ögon.
SKÄRPNING FÖR SATAN!
Mitra skrev:2430953*suck* det står inte varför hästen är på vägen. Kan ju vara så enkelt att ryttaren har trillat av.

Slappa skrev:2430989Kan man inte hantera sitt djur ska man hålla sig på inhägnat område![]()
![]()

SuperKnutte skrev:2430994Håller med!
MEN!! Kan man inte hantera sin mc ska man hålla till på inhängnat område!
Finns ganska många ute i trafiken som borde hålla sej på inhängnat område, om ens det..
(säger inte att så var fallet i olycksartikeln alltså)
BabyBlade skrev:2431170Hoppas förare klarade sig bra ändå!
Jag har funderat ett tag på liknande olycka.. som den här.. eller t ex krock med älg.. Undrar om det räcker med halvförsäkring vid sånt här tillfälle ? :-/
fyfan o skada sig själv & sen få hojen obrukbar.
K.Svensson skrev:2431180Det ska älgens försäkringsbolag stå för..
psxcare skrev:2431451Bara om den var vållande. Kom den från höger och du inte körde på huvudled så har den företräde.
för h-lvete, hästens varande på vägen är inte känt å dessutom så kan ju diverse effektavgas sätta vilken kuse som helst i sken, det viktiga här är ju hur det gick för piloten på hojen blir illamående när man ser div skämt om saken, är det ingen som vet nåt om piloten? Innebär det här att man kan kalla personer som rider för Moppefuckon?Rift skrev:2430952men tror hon började inse att den inte var så bra för resten av omgivningen fall havremopeden löpte amok

BabyBlade skrev:2431170Hoppas förare klarade sig bra ändå!
Jag har funderat ett tag på liknande olycka.. som den här.. eller t ex krock med älg.. Undrar om det räcker med halvförsäkring vid sånt här tillfälle ? :-/
fyfan o skada sig själv & sen få hojen obrukbar.
Slappa skrev:2430989Kan man inte hantera sitt djur ska man hålla sig på inhägnat område![]()
![]()
Wonderboy skrev:2432036Antar att han klarat sig om han inte kört så fort ?![]()
Tycker man ska ta hänsyn mot hästar - in med koppling lägg i en högre växel och kör lugnt förbi![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |