Olycka

Som sagt håll djur, hästar, hundar, barn i koppel så slipper man otrevliga överaskningar på vägen.
Sen kan vi klå upp ägare till ovanstående som inte har förstånd nog att hantera sina djur rätt, komma med undanflykter som att "hästen hoppade över staketet" osv duger inte i mina ögon.

SKÄRPNING FÖR SATAN!
 
Pratade med en tjej i klassen som tyckte att reglerna var bra för hästar osv helt sjukt, men tror hon började inse att den inte var så bra för resten av omgivningen fall havremopeden löpte amok

hoppas mc föraren klarar sig utan allt försvåra skador
 
Slappa skrev:
2430943 Som sagt håll djur, hästar, hundar, barn i koppel så slipper man otrevliga överaskningar på vägen.
Sen kan vi klå upp ägare till ovanstående som inte har förstånd nog att hantera sina djur rätt, komma med undanflykter som att "hästen hoppade över staketet" osv duger inte i mina ögon.

SKÄRPNING FÖR SATAN!


*suck* det står inte varför hästen är på vägen. Kan ju vara så enkelt att ryttaren har trillat av.


Undrade mest om det var någon som visste hur det gick för föraren.
 
Slappa skrev:
2430989 Kan man inte hantera sitt djur ska man hålla sig på inhägnat område:mattias :fakta

Håller med! :)
MEN!! Kan man inte hantera sin mc ska man hålla till på inhängnat område! :fakta
Finns ganska många ute i trafiken som borde hålla sej på inhängnat område, om ens det..
(säger inte att så var fallet i olycksartikeln alltså)
 
SuperKnutte skrev:
2430994 Håller med! :)
MEN!! Kan man inte hantera sin mc ska man hålla till på inhängnat område! :fakta
Finns ganska många ute i trafiken som borde hålla sej på inhängnat område, om ens det..
(säger inte att så var fallet i olycksartikeln alltså)

Jepp precis så ja tänker också!
 
halvförsäkring?

Hoppas förare klarade sig bra ändå!

Jag har funderat ett tag på liknande olycka.. som den här.. eller t ex krock med älg.. Undrar om det räcker med halvförsäkring vid sånt här tillfälle ? :-/
fyfan o skada sig själv & sen få hojen obrukbar.
 
BabyBlade skrev:
2431170 Hoppas förare klarade sig bra ändå!

Jag har funderat ett tag på liknande olycka.. som den här.. eller t ex krock med älg.. Undrar om det räcker med halvförsäkring vid sånt här tillfälle ? :-/
fyfan o skada sig själv & sen få hojen obrukbar.

Det ska älgens försäkringsbolag stå för..
 
K.Svensson skrev:
2431180 Det ska älgens försäkringsbolag stå för..

Bara om den var vållande. Kom den från höger och du inte körde på huvudled så har den företräde.
 
psxcare skrev:
2431451 Bara om den var vållande. Kom den från höger och du inte körde på huvudled så har den företräde.


:tomten

Äkta humor, båda två senaste inläggen :tummenupp



Hoppas föraren klarade sig utan större bekymmer bara.
 
:backontop för h-lvete, hästens varande på vägen är inte känt å dessutom så kan ju diverse effektavgas sätta vilken kuse som helst i sken, det viktiga här är ju hur det gick för piloten på hojen blir illamående när man ser div skämt om saken, är det ingen som vet nåt om piloten?

Ursäkta moraliseringen men jag tycker det är viktigare med föraren än skuldfrågan!
 
Rift skrev:
2430952 men tror hon började inse att den inte var så bra för resten av omgivningen fall havremopeden löpte amok
Innebär det här att man kan kalla personer som rider för Moppefuckon?:va
 
BabyBlade skrev:
2431170 Hoppas förare klarade sig bra ändå!

Jag har funderat ett tag på liknande olycka.. som den här.. eller t ex krock med älg.. Undrar om det räcker med halvförsäkring vid sånt här tillfälle ? :-/
fyfan o skada sig själv & sen få hojen obrukbar.


Krock med älg!
Då funkar försäkringen..

Krock med häst!

Då finns det inga försäkringar som gäller..
 
hur är det med krock med älg osm ser ut som en hest eller vise verca ?
 
Slappa skrev:
2430989 Kan man inte hantera sitt djur ska man hålla sig på inhägnat område:mattias :fakta

Antar att han klarat sig om han inte kört så fort ? :va
Tycker man ska ta hänsyn mot hästar - in med koppling lägg i en högre växel och kör lugnt förbi :tummenupp
 
Wonderboy skrev:
2432036 Antar att han klarat sig om han inte kört så fort ? :va
Tycker man ska ta hänsyn mot hästar - in med koppling lägg i en högre växel och kör lugnt förbi :tummenupp

Läste i Hallandsposten (tror ja det var iaf) att mc föraren hade hållt låg fart men att hästen hade slängt sig ut i vägen av nån anledning (troligtvis skrämd).

Är inte alltid hojåkarens fel vettttyy:tummenupp !
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top