Olycka på Bogesund?

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Såg i eftermiddags en (eller två?) bärgningsbilar som fraktade bort en (eller två?) MC plus en bil från Bogesundsvägen. Nån som vet vad som hänt?

Ingen aning, men om det är dig jag brukar se på Hornsgatan, Wolmar Yxkull och däromkring, så se till att vinka nästa gång. :hej

Macho Woman skrev:
Ingen aning, men om det är dig jag brukar se på Hornsgatan, Wolmar Yxkull och däromkring, så se till att vinka nästa gång. :hej
Hmm, har svårt att hålla reda på alla R-hojar man ser i innerstan... Men Hornsgatan stämmer bra. Bor i krokarna. Färg på R6:an?

Warburton skrev:
Hmm, har svårt att hålla reda på alla R-hojar man ser i innerstan... Men Hornsgatan stämmer bra. Bor i krokarna. Färg på R6:an?

R6:an är bara banhoj. Jag har nog bara sett dig från trottoaren. Just nu kör jag polarens blå-vita GSXR1100R. Tyvärr råkar stället, hjälmen och handskarna också vara blå-vita. Matchad Woman. Pinsamt. Brukar ha sporthoj.com-tröja över stället:

Bifogat

• Vurptorsdag, 04-05-20 014 (Medium).jpg
    Vurptorsdag, 04-05-20 014 (Medium).jpg
    46.4 KB · Visningar: 187
Macho Woman skrev:
R6:an är bara banhoj. Jag har nog bara sett dig från trottoaren. Just nu kör jag polarens blå-vita GSXR1100R. Tyvärr råkar stället, hjälmen och handskarna också vara blå-vita. Matchad Woman. Pinsamt. Brukar ha sporthoj.com-tröja över stället:
Heh. OK. Har du sporthoj.com-tröjan på dig på trottoaren också då alltså? Annars blir det knepigt för mig att vinka, om du inte kommer på gixxern... :tomten

Warburton skrev:
Heh. OK. Har du sporthoj.com-tröjan på dig på trottoaren också då alltså? Annars blir det knepigt för mig att vinka, om du inte kommer på gixxern... :tomten

Då gör man så här. Ser du en gränslöst rödhårig kvinna som tokvinkar från trottoaren så vet du varför. :hihi

Macho Woman : Är det din R6 som man kan se parkerad i ungefär samma ruta där det ibland står en ful liten 3 hjulig "bil" men som får mc-parkeras?

Bor också i krokarna :tummenupp

955i skrev:
Macho Woman : Är det din R6 som man kan se parkerad i ungefär samma ruta där det ibland står en ful liten 3 hjulig "bil" men som får mc-parkeras?

Bor också i krokarna :tummenupp

Söder glöder! Nej, som sagt så är R6 en räser och får endast köras på bana. Den står i garage på Lidingö.

Men, jag ska naturligtvis vinka på dig också, om jag ser dig. :tummenupp

Warburton skrev:
Såg i eftermiddags en (eller två?) bärgningsbilar som fraktade bort en (eller två?) MC plus en bil från Bogesundsvägen. Nån som vet vad som hänt?

Vet inte om det är samma olycka, men troligen, hörde att det var en hoj som vänt mitt på vägen, och så kom det en annan hoj farandes och klippte den som höll på att vända.... Dock andrahandsuppgifter.. Hoppas hursomhelst att det är OK med dom inblandade!

/B

benkar skrev:
Kan vi ana vissa anlag att bli arkeolog? :tungan

/B

Ähh, de låg ju väl synliga vid sista busshållplatsen ju, behövde inte ens gräva.... :tungan Tom och jag hade djupa funderingar på hur f*n man kunde klota där, mitt på rakan, men förklaringen att vända och bli påkörd låter rimlig.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Ähh, de låg ju väl synliga vid sista busshållplatsen ju, behövde inte ens gräva.... :tungan Tom och jag hade djupa funderingar på hur f*n man kunde klota där, mitt på rakan, men förklaringen att vända och bli påkörd låter rimlig.
Hittade du dessa "flagor" nära den ända av Bogesundsvägen som vätter mot stan (ej Vaxholm) så att säga? För olyckan tycks ha varit typ där (precis nära "slutet" av vägen, s a s).

Warburton skrev:
Hittade du dessa "flagor" nära den ända av Bogesundsvägen som vätter mot stan (ej Vaxholm) så att säga? För olyckan tycks ha varit typ där (precis nära "slutet" av vägen, s a s).

Japp, de låg vid busshållplatsen precis innan bogesundsvägen tar slut (eller börjar, om man kommer från stan). Det är alltså vid den plats där man brukar stanna till och vända om man vill åka flera varv.

Tom skrev:
Japp, de låg vid busshållplatsen precis innan bogesundsvägen tar slut (eller börjar, om man kommer från stan). Det är alltså vid den plats där man brukar stanna till och vända om man vill åka flera varv.
Eller, som den kallas nu för tiden, "den plats man absolut inte bör stanna till och vända vid om man vill åka flera varv". :kocko

Warburton skrev:
Eller, som den kallas nu för tiden, "den plats man absolut inte bör stanna till och vända vid om man vill åka flera varv". :kocko

Inget fel på att stanna där, men man bör väl kolla att det inte kommer någon innan man vänder. Folk kör gärna fort på Boge, men verkar inte räkna med att andra också kan köra snabbare än hastighetsbegränsningen.

Öh macho bruden!

Jag går ju vid hornsgatan där varje dag, vid donken upp mot södra station. Iofs åker jag hoj till skolan nu.. men annars går jag i skola i münchenbryggeriet. Ska hålla utkik efter rödhuven =D

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen