Olycka Malmö jägersrovägen.

Status
Ej öppen för fler svar.

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Fick precis det stora obehaget, att för några minuter sedan se en kille dra rakt in i sidan på en bil.

Killen på hojen (en svart CBR 600RR) dog direkt killen i bilen klarade sig men verkade duktigt chokad.

Tyvärr var det en av våra kollegor som anser sig inte vara i behov av skydd iförd shorts linne och flipflops.

Nu hade tyvärr inte alla skydd i världen hjälpt.
Föraren drar på max från rödljus går på bakhjulet och det låter som han växlar till tvåan och tappar kontrollen över hojen och välter när framhjulet tar mark.
Han åker rakt in i sidan på den mötande bilen.
Och det tar då tvär stop.

Heligt förbannad är vad man blir.
Har ni kompisar som tillhör det gänget i Malmö som drar runt på samma sätt så beklagar jag sorgen men känner dåligt med medlidande för den omkomna.

Det var bara turen som gjorde att bilföraren klarade sig.

Mina 50c (var tvungen att skriva av mig lite)

R.I.P
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Vafan ... kör med skydd så kanske det hade kunnat undvikas ....
Hur som helst så går mina kondolanser till vänner och familj.

/J
 

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1150GS 2000
R.i.p.

Sänder härmed kondeleanser och stor beklagan
till den omkomnes familj, släkt och vänner.

men....får också hålla med föregående talare i tråden...

Har denna helg sett hur många mcförare som helst
iförda endast sommarens tydligen coolaste mundering:

alltså T-shirt, shorts och i värsta fall just badsandaler :huvet

Hoppas att alla kan ta lärdom av dagens tragiska olycka!!!

** SÄSONGEN HAR FÖR F*N JUST BÖRJAT** SKÄRPNING!!!

-Jag vill i alla fall se ALLA mina MC-kompisar många år till...:yoparty
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag bor på samma gata som olyckan hände 200m bort. Min morsa ringde från sthlm och var helt nervig! Sa att hon hört på nyhetrna att någon hade kört ihjäl sig på min gata här i malmö. När jag kollade tidpunkten för olyckan, 2100, kom jag ihåg att jag för ca en timme sedan hörde ett stort gäng sporthojar dra förbi på max varv, så jag antar att olagligt hög hastighet var orsak till olyckan. Oavsett orsak, hastighet, skydd eller inte så tycker jag det känns obehagligt och har medlidande för killen och hans nära och kära.

Körde ut och kollade olycksplatsen, det mesta var undanröjt när jag kom dit, men ffr mycke folk på plats!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Mycket tråkigt att läsa, hoppas du inte mår dåligt över att behöva se något sådant.

Dessvärre är detta ett mer vanligt fenomen än vad man tror, även i Helsingborg ser man detta så fort tempen stiger & folket samlas på stranden, då finns det alltid några som ska köra hojen ner till beachen iförd endast hjälm som skydd.
----------------------------------------------



Vila i frid
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Mycket tråkigt att läsa, hoppas du inte mår dåligt över att behöva se något sådant.

Dessvärre är detta ett mer vanligt fenomen än vad man tror, även i Helsingborg ser man detta så fort tempen stiger & folket samlas på stranden, då finns det alltid några som ska köra hojen ner till beachen iförd endast hjälm som skydd.
----------------------------------------------



Vila i frid
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Fyfan. Tankarna går till de anhöriga.

Men ja, jag har också noterat gänget som kört runt tämligen vårdslöst (burn-outs på trotoarer, wheelies vid varje rödljus osv) här i kvarteren de senaste månaderna i shorts och sandaler på nya 600or.
Småcynisk som man är har jag bara väntat på att det ska gå illa...
 
Last edited:

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag beklagar .
R.I.P


Här i Gbg så ser man oxå detta så vi får bara hoppas att folk fattar att det gör ont om man nu skulle ramla
 

domin

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
Honda CB600F Hornet
Hej Tsunami

Jag kom till olycksplatsen 10 sek efter dig. Den vita bilen så stod bakom din svarta VW. När jag såg tvåhjuling liggande bakom bilen hade jag ingen lust att kliva ur min bil och se vad som hände. Det såg inte lovande ut. När Du kom fram till mig och så att det ska ta tid och svarade på min fråga att det var en Mc som var inblandat i olyckan viste jag att sådant inlägg ska finnas på Sporthoj ikväll.

Håller med er att det syns fler som kör mc med knappt någon klädsel på sig. Jag vet inte varifrån fick de idén. Jag hade skämtat med min mc kollega om de individerna att de har skrapa ihop tillräcklig mycket att köpa ny hoj men det räckte inte till skyddsutrustning.



R.I.P
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
R.I.P tankar till anhöriga.

Såg en pappa med sin 6-8 åriga son på pallen, riktigt trevligt i vanliga fall, MEN båda i shorts. t-shirt och sommarskor hur fan tänker sånna:confused: :confused: :huvet :huvet.

Mina döttrar tjatar hela tiden för att få åka men nekar pga avsaknad riktiga kläder.
 

Eyeflow

Brooom
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Lilleström, Norge
Hoj
990SD -07
Det e bara dummheter att inte ha skydd på sig. Jag vet och jag hadde tur. Asfalts exem e inte roligt. Tar lång tid att läka. Och ger i värste fall fula märken.
SÅ VAR INTE EN IDIOT! KÖR MED SKYDD.:tummenupp
/mats
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Det händer att jag åker på kiosken med jeans och tröja med hjälm, men knappast fortare än 40-50km/h. Det är skitdumt att köra utan skyddskäder, men om ni gör det kör försiktigt som fasiken.

Blev omkörd igår av en kille på en 750 gixxer i damnark påväg till stranden som kryssade mellan bilarna och fartbulorna i drygt 140km/h med bruden bakpå. Hon hade bara shorts och linne och hölle en badhandduk i handen samtidigt som hon höll så hårt hon kunde om killen. 3 minuter senare passerar vi dom då dom har kommit till parkeringsplatsen. Han gick på bakhjulet över fartguppen i drygt 100km/h för att sedan accelerera ifrån oss jättefort.
Man får ont i magen av oro då man ser sånt...
(körde malmö-öresundsbron-köpenhamn-helsingör-helsingborg, strandvägen)
 

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Hemskt. Och så onödigt.

Men jag erkänner, det händer att jag kör med bara hjälm på ibland. Men då brukar jag hojen som en moped, och sist jag kollade så är det ingen som får moralspel av alla småbrudar i kjol som dundrar runt på sina kinamoppar som lätt gör 50.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
RIP
väldigt tragiskt när olyckor får detta slut.

Men jag precis som er andra gillar inte heller folk som bara kör iförd t-shirt och shorts.
att folk aldrig lär sig.

tur du va nära till hands Tsunami.
e du klar med syrra-utbildningen?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Blev inte skrivet igår, men Tsunami, hoppas du mår OK.
Det kan inte ha varit någon rolig upplevelse att konfronteras med.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
RIP
väldigt tragiskt när olyckor får detta slut.

Men jag precis som er andra gillar inte heller folk som bara kör iförd t-shirt och shorts.
att folk aldrig lär sig.

tur du va nära till hands Tsunami.
e du klar med syrra-utbildningen?

Nja det blev ju ingen syster av mig.

Men jag mår bra, tyvärr har jag hyfsat stor erfarenhet av att komma först till en olycksplats:gnissla

Här fanns tyvärr inget att göra.
Sekunden efter jag lyfte hojen och tog pulsen så såg man att det var kört för honom.

Tänk nu på era anhöriga när ni kör till stranden eller kiosken:pannkyss
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nja det blev ju ingen syster av mig.

Men jag mår bra, tyvärr har jag hyfsat stor erfarenhet av att komma först till en olycksplats:gnissla

Här fanns tyvärr inget att göra.
Sekunden efter jag lyfte hojen och tog pulsen så såg man att det var kört för honom.

Tänk nu på era anhöriga när ni kör till stranden eller kiosken:pannkyss
Man undrar om det skett två olika olyckor i Malmö
http://sydsvenskan.se/malmo/article330339.ece
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top