Olycka i tisdags!

Snubblar du över beggade delar o gör jobbet själv (Inget särskillt komplicerat)kan du sedan göra nått betydligt vettigare för det som då återstår av dina 30 lök... :tummenupp

okej :)
är det något som är dyrt att laga? kan motorn ha tagit stryk?
Jag har ju inte sett den, så jag kan inte säga hur pass trasigt det är, men slår man hål i den kan det komma in bråte, och har oljan runnit ur så går ju motorn utan smörjning = något mycket dyrare kan gå sönder :(
Det kan gå att svetsa, men det beror ju på var och hur det är trasigt. Men bäst är ju att köpa en ny. Där kan skroten vara din vän också, väldigt mycket kan gå sönder i en motor innan den går sönder inifrån så att säga :)

Snubblar du över beggade delar o gör jobbet själv (Inget särskillt komplicerat)kan du sedan göra nått betydligt vettigare för det som då återstår av dina 30 lök... :tummenupp
Jag tokskrotade min 750 i somras, bröt av ramen, mosade bakramen å kåpstag mm, mosade kåpor (iofs kraschisar, hade hela orginalkåpor i garaget), instrumentpanel mm, kostade dryga 5k att laga, och tog en helg ungefär. Men då köpte jag enbart beggade delar :) Så visst går det att krascha billigt! :tummenupp

Last edited:
Det där garaget.
Har ni inte numerade platser eller en plats för varje boende osv.Är det inte såfall så enkelt och se vem som ställer sig på den platsen där händelsen ägde rum?
Men förmodligen inte.

Tjena,

jäkla trist situation. Gör en polisanmälan om du inte redan gjort det och sen anmäler du det till trafikförsäkringsföreningen. De kan ersätta skador om man har tur för denna typ av olyckor.
Jag fick en parkeringsskada på min Ducce för ett antal år sen, nån idiot trodde att p-platsen var ledig och dundrade in i bakhjulet, hojen välte och spräckte kåpor och liknande. Som "tur" var vart det ett rejält märke på bakdäcket från bilens kofångare så polisen var där och tittade och konstaterade smitning.
Om jag inte minns helt fel ersatte min helförsäkring skadorna men trafikförsäkringsföreningen ersatte självrisken på vagnskada. Kan vara värt att kolla upp i alla fall med tanke på att både du och hojen vart tilltygade...

Mvh
Micke

nope inte den...den sitter längst ner mellan hjulen...där sidokåpan tar slut ungefär

ok..:gnissla
Hoppades för din skull att det var den men ok, följ då rådet ovan och starta inte förrens det är lagat osv..
Lycka till!
Mvh Canidae

ringde in till mc bolaget, en verkstad som ligger i veddesta och fick snacka med en trevig kille. enligt hans beräkningar på vad det skulle kosta på ett ungefär på alla delar och allt som jag beskrev var trasigt på motorcykeln så trodde han runt minst 15000 spänn. bara original delarna var hur dyra som helst. fast vill nog ändå köra på original delar för att inte tappa allt för mycket värde på hojen om man tänkt sälja senare i framtiden.

Sen visste han ju inte om det var nåt mer som var trasigt eller så, det kan ju bli mycket dyrare sa han....ÅNGEST!! =)

Nå är det avsedda parkeringsplatser för boende eller djungel lagen som gäller i garaget,första bästa parkeringsplats?
Kan du inte annars på så viss luska ut vem som använde den platsen när olyckan skedde?

Nå är det avsedda parkeringsplatser för boende eller djungel lagen som gäller i garaget,första bästa parkeringsplats?
Kan du inte annars på så viss luska ut vem som använde den platsen när olyckan skedde?

det är avsedda platser, men tror inte att jag kommer få tag i den personen på grund av att han/hon säkert inte vill ta på sig ansvaret för det som har hänt. har gjort en polisanmälan men vet inte riktigt hur jag ska få tag i smitaren. orkar inte bry mig längre, vill bara få hojen fixad. och eftersom man inte e allt för duktig på att meka så blir det den dyraste lösningen, lämna in på verkstad :huvet och dom vet verkligen hur man tar betalt...ingen här på sporthoj som vill göra detta svart? jag betalar bra pengar :D

Jag hade inte släppt det utan försökt ta reda på vem smitaren är. Kan ju leda till att du slipper betala något öht!

En bekant till mig lyckades få reda på en smitare efter en parkeringsolycka (bil) och efter påtryckning med ett brev och hot om polis så erkände vederbörande. Ibland behöver rötäggen lite hjälp på traven:)

någon här som vet om mc bolaget i veddesta är en bra verkstad? eller någon som vet en bra verkstad inom stockholms området? med "bra" menar jag, utför ett bra och noggrant jobb.

Ringde också till motorcykel aktiebolaget och fick snacka med en schysst kille. tänkte ringa och kolla med ava mc imorgon och höra med dom.

Vad kostar det att sätta dit krashpuckar på en hoj och hur mycket skyddar dessa mot en eventuell krash? tycker själv att jag borde göra det efter en sån här dyr olycka.

Kommer inte få en spänn ifrån mc försäkringen för att jag inte hade skyddsutrustning samt att hojen är halv försäkrad..

Nu har jag inte tid att läsa hela tråden, och ursäktar om jag säger något någon redan sagt.

Gällande skyddsutrustning så täcker i alla fall t.ex. Länsförsäkringars försäkring exakt samma sak med eller utan skydd, bara att man får betala 1/10 basbelopp (idagsläget 4000ish kronor) extra i självrisk om man inte haft full utrustning.

edit:
www.TFF.se finns alltid annars, alltid värt att undersöka, kan man bevisa smitning osv så står dom för det, man får dock betala en självrisk på några tusenlappar men det är ju ofta småpengar i sånnahär sammanhang.

Last edited:
det är avsedda platser, men tror inte att jag kommer få tag i den personen på grund av att han/hon säkert inte vill ta på sig ansvaret för det som har hänt. har gjort en polisanmälan men vet inte riktigt hur jag ska få tag i smitaren.

Skulle inte ge upp så enkelt om jag vore dig. Låt polisen/försäkringsbolagen utreda vem som har ansvaret för olyckan. Borde vara rätt lätt att ta reda på vem som hyr platsen där olyckan inträffade. Kontakta bolaget som hyr ut platserna och tala om vad som hänt.

Beroende på den utbackande bilen, hur ny å vilket värde de e på den å om den va försäkrad. Kan du försöka kolla med alla försäkringsbolag OM de e nån som anmält nån skada på sin bil å att området stämmer, å att de e anmält som singelolycka typ. De blir svårt om de e en skräphög som ägaren inte anser vara värd att reparera, men då lär de synas. Eller sämsta fall, han e VÄL medveten å fixar/betalar reparationen själv, kanske via verkstad.

Beroende på den utbackande bilen, hur ny å vilket värde de e på den å om den va försäkrad. Kan du försöka kolla med alla försäkringsbolag OM de e nån som anmält nån skada på sin bil å att området stämmer, å att de e anmält som singelolycka typ. De blir svårt om de e en skräphög som ägaren inte anser vara värd att reparera, men då lär de synas. Eller sämsta fall, han e VÄL medveten å fixar/betalar reparationen själv, kanske via verkstad.

körde aldrig in i den andra bilen, jag lyckades väja precis, hade jag kört in i bilen hade jag nog inte suttit här just nu, för då hade jag fått känna på hur det känns att flyga på riktigt :D ....och landa...utan hjälm

Jag hade inte släppt det utan försökt ta reda på vem smitaren är. Kan ju leda till att du slipper betala något öht!

En bekant till mig lyckades få reda på en smitare efter en parkeringsolycka (bil) och efter påtryckning med ett brev och hot om polis så erkände vederbörande. Ibland behöver rötäggen lite hjälp på traven:)
håller med.. om han kommer undan denna gången så kanske han tycker det är ok nästa gång med.. ne sätt dit den jäveln.. ;)

Någon här som lämnat in hojen till svenska motorcykel aktiebolaget, en verkstad som ligger i veddesta? Vad tyckte ni? gjorde dom ett bra jobb? Anledningen till att jag frågar är för att jag kanske lämnar in min hoj dit imorgon och vill därför att den ska vara i goda händer.

Ringde till Ava mc idag och dom skulle ringa tillbaka om prisuppgift men dom ringde aldrig tillbaka, så skiter dom i mig så skiter jag i dom. Deras förlust.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti