Olycka - Huddingevägen/örbyleden

Bikerbitch skrev:
Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Hade inte tänkt dra med mig halva sporthoj ändå. men att ligga på sjukhus lär vara ubertråkigt så Sege kan behöva piggas upp lite
Knappt att det finns stjärterum i det lilla rummet. :3freak
Han mår iaf efter omständigheterna bra. :)

Krya på dig nu mannen! :tummenupp

ja... tjöta på dig på chatten osså undra ja va faan du har idlat så för..
--- [sege] idle 146:00:08, signon: Fri May 28 18:50:47 (torsdag kl 20:55). Så fick ja höra det tråkiga, skönt att rygg, nacke o hjärna är bra iaf!

/ Hannes

Mattias skrev:
Du är så insatt och bra. Vill du bli bannad? Eller skickad på en kurs i "hur man är mänsklig"?

Edit: äh, svara inte ens. hejdå! :hej

Se och lär barn, kritisera aldrig kändisar! :lol

Upp och hojja Sege! :tummenupp

Hey folks. Jag är åter i livet (dvs online med hjälp av laptop och dialup på sjukhuset). :D

Jag kommer blir återställd så när på pek/långfinger på vänster hand som inte stod emot slipeffekten från asfalten, yttre leden på båda ryker, ungefär.
Det kan jag leva med.

Vänster lårben är lagat med titanbult och jag provstod benet för första gången idag, det gick bra. Höger hand har 4 frakturer modell mindre som gör att den har varit STOR, dock funktionell och fin nu, gör lite ont ibland dock. Vänster hand är enligt ovan fingrarna lite pajj på. Höger hälben är sönderslaget, prognos där är inget stöd alls på 2-3 månader och sen ta bort titanskrot och börja träna upp för att gå med, så jag går väl igen om 4-5 månader ungfefär.

Har även flisor loss på höftkammen men inget som märks speciellt egentligen och inget som ska störa. En större mängd skrapsår och blåmärken har jag ju såklart också men de är i sammanhanget fullständigt ointressanta.

Jag har gått från ryggbedövning+morfin (me not like) i 6 dar, sen citodon och morfin och nu är jag nog morfinfri sen ungfefär 2 dygn och det funkar fint. Känns bra att klarna lite i skallen (åhmä, lite? snälla?).

Om nån dag eller två blir det flytt till rehabhem för att få ordning på händerna och vänsterbenet så jag kan hoppa kryckor. Vänsterbenet provstods idag och det fungerade, gjorde ont dock.

Jag tackar den ängel som bar mig förbi allt hårt som var i vägen och la mig på motsatt vägbana och dessutom höll bort alla bilar samt såg till att jag landade så jag skadade mig så pass lindrigt som jag gjorde. Mina skador är riktiga småsaker jämfört med vad som kunde ha hänt. Tack hjälmen som enligt rapport är bra jävla skrapad men skyddat mig fint från alla former av skallskador.

Jättetack till er som varit här, lagom doser och i omgångar. Känns skönt, sjukhus är ju fan inte så jävla skoj även om jag gör framsteg hela tiden som gör att det känns skoj. Sitta på sängkant, sitta i rullstol, duscha, åka iväg med rullstol, stå upp, kissa själv i flaska, kissa på toa, SKITA igen osv osv. MAn får uppskatta det lilla.

Mvh mr trigger happy, ready to spam.

Ouff, låter tufft.
Men du verkar ju klar i skallen fortfarande iallafall..öh, eller inte mindre klar än innan iallafall. :D

Najs att höra att det går framåt,krya på dig.Btw,när du känner att du orkar så vore det kanske bra att få höra vad som egentligen hände,har hittills bara hört att det skulle va en rödljuskörning som orsakade det hela.Men som sagt,när du orkar/känner för det.Viktigast att du kryar på dig.

Last edited:
Vem ska nu gnälla om att jag är ett moppefucko på chatten?

Krya på dig

Din hoj är död. Bilen du träffade är bara lite sargad.

Bifogat

• segebil.jpg
    segebil.jpg
    42.3 KB · Visningar: 538
  • segehoj.jpg
    segehoj.jpg
    46.1 KB · Visningar: 619
Härligt att höra ifrån dig! :tummenupp Kämpa på och hoppas att du är på benen snarast möjligt!!!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul