Olycka Brottby-Sättra vägen

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Tog en sväng idag, körde Brottby mot NO och svängde in på den roliga Sättravägen, ca en km efter golfbanan hade det skett en olycka med en hoj inblandad. Det stod folk där och viftade förbi mig så jag stannade inte (ca 10:00 var klockan). Hann se en bil med fronten intryckt (rejält v-format intryck på bilens högra halva), såg ingen krockad hoj, stod en tre-fyra hojåkare till där. Intill vägen låg en man på rygg, ensam, ingen annan intill. Jag befarar det värsta........

För dom som inte känner till vägen så är det två jätteskarpa backkrön med en djup svacka emellan. Inte en chans att se vad som kommer från andra hållet. Om bilen stod i samma riktning som den smällt, så kom bilen norrifrån, hade en högersväng över krönet och smällde ungefär mitt på. I så fall måste hojen ha genat över krönet. OBS det är spekulationer det kan ha gått till på något annat sätt.

Man blev rätt skakis efter att ha sett det där. :(

Last edited:
Hualigen ... låter inget vidare det där.

Man får kalla kårar av att läsa sånt där ... :(

Svåraste svängarna, tycker jag, är skarpa svängar på ett skarpt krön - som det finns många av just i de trakterna.
- Samtidigt som man kan bli överraskad av att det svänger så är man nästan tyngdlös med kraftigt pirr i magen som stör koncentrationen...

Man kan få vänta länge på hjälp så ta det lugnt på okända vägar...

Alltid synd när folk går bort men kör man om i ett krön är det nästan så att det går att jämföra med rysk rolett.

låt oss bedja

dessa olyckor

r.i.p

Sluta spekulera. Det kanske inte alls har gått till som vi tror. Detaljer brukar framkomma. Tills fakta kommer fram tycker jag vi avvaktar med kommentarer, om vi nu ska kommentera det alls.

/Lucky9

aftonbladet litar på första tipsaren. Så lita inte på dem.

Om nu tråden är startat så lär er något av de. Jag skulle aldrig för mitt liv kunna köra om på ett krön, men tydligen(om de nu e så) så gör andra de.

/ Hannes

RG-fucko :fatta!

Novakovic skrev:
Fan kan man inte köra hoj borde man inte pröva ens... folk som smäller kan inte köra... allt handlar om reflexer och inte panik. :kocko

Novakovic skrev:
Fan kan man inte köra hoj borde man inte pröva ens... folk som smäller kan inte köra... allt handlar om reflexer och inte panik. :kocko

*Ännu en anledning till att det borde utföras lämplighetsintyg på att få använda dator.*

Mina tankar går till familj och anhöriga.

Novakovic skrev:

Nästa gång kanske det är din tur :fatta!
Idiot

/Henke

Novakovic skrev:

Fan, här har en person dött och du fäller en sådan jävla kommentar :kocko

Hur jävla dum får man bli?!

Idiot! :7peta

Mina tankar går till den avlidnes nära å kära.

Vila i Frid.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...