Var ute på Sulas MC norr om Enköping i dag för att provköra en Speed Triple. Hade gått och längtat efter detta i flera veckor sedan jag var på B-by och provkörde en. I B-by fick man bara ta en runda på ca 1 minut, här var det max 15 minuter. Hursomhelst, jag åkte dit med ett par kompisar och fick min efterlängatade provtur. Jag tog det tämligen lungt då detta är en synnerligen potent (men ändå relativt lättkörd) hoj. Stannade kvar på Sulas i kanske 45 - 50 minuter efter provturen (hade ingen lust att köra något annat) och försökte övertala en av polarna att också testa den. Han var dock inte sugen på den utan provkörde ett par andra hojar i stället.
Kom hem och tog en dusch. Då ringer telefonen och det är någon från Sula som ringer och säger att jag måste ha lagt omkull hojen under provturen för att ett blinkersglas och något annat var paj !!! Han hade ringt runt till 3 pers innan mig och det var ingen av dom (enligt deras utasgo) varför det måste vara jag förutsatt att de andra talar sanning. Skadorna gissade var på ca 4 000:-
Vad säger man ? Jag svor på heder och samvete att det inte var jag, och att jag kan åka ut dit och se han rakt i ögonen och säga det samma.
Han säger att han tror mig, men att han även tror på de andra
Med andra ord någon ljuger ! Om ingen erkänner kommer han att koppla in polisen. Jag sa att det var helt OK för mig för jag har rent mjöl i påsen.
Till saken hör att jag snackade en stund med snubben som körde innan mig, han verkade ko-lugn, och det var inga fel på hojen då som jag tänkte på i alla fall.
Ja vad f-n säger man. Detta ser ut att bli ett fall för Hercule Poirot.
Kom hem och tog en dusch. Då ringer telefonen och det är någon från Sula som ringer och säger att jag måste ha lagt omkull hojen under provturen för att ett blinkersglas och något annat var paj !!! Han hade ringt runt till 3 pers innan mig och det var ingen av dom (enligt deras utasgo) varför det måste vara jag förutsatt att de andra talar sanning. Skadorna gissade var på ca 4 000:-
Vad säger man ? Jag svor på heder och samvete att det inte var jag, och att jag kan åka ut dit och se han rakt i ögonen och säga det samma.
Han säger att han tror mig, men att han även tror på de andra

Till saken hör att jag snackade en stund med snubben som körde innan mig, han verkade ko-lugn, och det var inga fel på hojen då som jag tänkte på i alla fall.
Ja vad f-n säger man. Detta ser ut att bli ett fall för Hercule Poirot.