Olustig incident

Nu törs man ju fan inte provsitta nån i butiken längre, tänk om man halkar till lite på deras välpolerade golv och ramlar, 12000kr tack! Jag har fått för mej att handlarna har nån slags halvdyr drulleförsäkring utan självrisk, måste väl hända lite smågrejor både då och nu!

Ninjaboy skrev:
Och hur har du råd med ny hoj om du inte har råd att betala 12' för att du klotar handlarens? Nej, de som inte vill skriva på en sån sak kan nog handlaren vara utan.
Därför att det kanske är så att jag precis har nog med pengar för att köpa den hojen, slanta upp försäkring för sommaren och kanske en service och så. Men det finns inte en chans i h*llvete att jag klarar av allt det PLUS att betala en tokdyr självrisk åt Suzuki (inte handlaren i detta fall).

Du kanske är rik eller har en lön som tillåter att du tar fläskiga lån när du ska köpa hoj. Men jag har bara lite sparpengar och har så klen lön att det inte finns en susning att jag ska kunna få ta ett lån. Det som för vissa är en skitsumma är för andra nästan en hel årslön. :mad:

Esquire skrev:
Jag hade tänkt provköra en Suzuki DR-Z400SM när "Suzuki on tour" var här i stan. Men det var inte särskilt lockande när självrisken var på 12000kr, så jag avstod från att provköra den. :(

Kan trösta dig med att du inte missade nåt, den skulle må bra av minst 20hk till, riktigt slö om jag får säga mitt. Dock lätthanterlig och trevlig på alla andra sätt. Jag provade den när dom var här...

Iofs är inte mina erfarenheter av Sula's speciellt goda heller så jag kan tro att de försöker med nästan vad som helst.
Däremot verkar det ha blivit någon slags nymodighet vid provkörning. Numera kan man få skriva på ett papper att man godkänner en självrisk enligt något slags försäkring på 15000:- exklusive moms. Både Ducati på frejgatan förra helgen och DinMc denna helg ville ha en sådan påskrift före provkörning. Nästan 19000:- är en väldig mängd pengar.

Ninjaboy skrev:
Och hur har du råd med ny hoj om du inte har råd att betala 12' för att du klotar handlarens? Nej, de som inte vill skriva på en sån sak kan nog handlaren vara utan.
hur go i huvet är du då? :kocko Handlaren måste inse att det kan hända olyckor med motorcyklar och kalkylera med det. jag skulle ALDRIG godta ett sådant dumt tilltag av handlarna, men skriv på du om det känns bra.

crashtestdummy skrev:
hur go i huvet är du då? :kocko Handlaren måste inse att det kan hända olyckor med motorcyklar och kalkylera med det. jag skulle ALDRIG godta ett sådant dumt tilltag av handlarna, men skriv på du om det känns bra.
Jo tack, bra men hur står det till själv? Vad är det för fel att ta ansvar för sina egna handlingar? Jag står för att de som vägrar skriva på mestadels är professionella testpiloter som bara är ute efter att plåga hojarna. Mycket därför jag inte vill hålla på med begagnat heller eftersom många som ringer bara är ute efter att skambjuda och provköra, då är det bättre att gå till en handlare direkt.

crashtestdummy skrev:

Skulle du ta självrisken om jag kom o provade din hoj och kraschade den? Nä precis. Lite passande smileysar: :kocko :kocko :näsblod

eisbaer skrev:
Skulle du ta självrisken om jag kom o provade din hoj och kraschade den? Nä precis. Lite passande smileysar: :kocko :kocko :näsblod
Då kan dom banne mej behålla sitt skrot, en firma är ingen privatperson. Om motorn skär ihop då pga att nån har plågat skiten ur den innan mej, spricka i vevstaken, ventilhatt som håller på att hoppa ur eller vad som helst och så kommer jag och kör lite lugnt och motorn skär ihop, 20000kr Tack! Inget som syntes utanpå :3freak
Den risken får dom ta annars kan dom behålla skiten för min del, ska fråga hur dom ser på det nästa gång!

An3Azz skrev:
Kan trösta dig med att du inte missade nåt, den skulle må bra av minst 20hk till, riktigt slö om jag får säga mitt. Dock lätthanterlig och trevlig på alla andra sätt. Jag provade den när dom var här...
Jag antog nästan det. I dagsläget så lånar jag ju DR650 och det skulle nog kännas som ett kliv åt fel håll i kubikskalan att köpa en 400. Men det är ju alltid roligare med egna grejjer än lånade. :)

Jag är provkörningskung och har aldrig provkört en hoj utan att skrivit under papper ang självrisk mm. Senast på Kawa-turné var det en självrisk om jag var vållande och en lite lägre även om jag själv inte var vållande. Det sista känns inte riktigt rättvist.

Motarrrd skrev:
Då kan dom banne mej behålla sitt skrot, en firma är ingen privatperson. Om motorn skär ihop då pga att nån har plågat skiten ur den innan mej, spricka i vevstaken, ventilhatt som håller på att hoppa ur eller vad som helst och så kommer jag och kör lite lugnt och motorn skär ihop, 20000kr Tack! Inget som syntes utanpå :3freak
Den risken får dom ta annars kan dom behålla skiten för min del, ska fråga hur dom ser på det nästa gång!

Ja risken att motorn skär ihop är nog jävligt stor. :rolleyes: Skulle det hända slipper du nog pröjsa självrisken.

Trist för Sulas men har man inte bättre rutiner vid provkörningar än så, tja då får man gilla läget. Har du rent samvete så släpp det och låt de koppla in polisen om de vill, det är slöseri med tid ändå. Hur ska Sula kunna bevisa vem som klotat hojen? Sätter min egen hoj på att en sån här anmälan hamnar låååååångt ned i högarna hos polisen...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT