Olssons bil & mc???

Status
Ej öppen för fler svar.
Stay away! Köpte min hoj där, åkte på värsta blåsningen. Efter många samtal och mail fram och tillbaka kom de och hämtade hojen för att fixa alla miljoner fel som folk med "tränat öga" upptäckte. Min hoj hade tydligen gått igenom besiktning och allt utan anmärkning men de felen som polaren upptäckte va allvarliga och ingen hoj i det skick hade gått igenom en bes. såvidare man inte har kontakter på bilprovningen.......vilket firmorna självklart har.

Tillägg: inne på firman säger den ena delägaren att hojen är importerad från Tyskland. Vid ett annat tillfälle säger den andra att den är hämtad från Italien. Hmm... Jag fick de felen som upptäcktes, efter leverans, åtgärdade MEN det tog en jävla tid OCH när hojen såldes till mig så va den enligt firman "i toppskick".

Hej Mia!Vi säljer hojar som är begagnade och lämnar garanti på dem du hade litte problem med din hoj men vi kom upp till Göteborg och hämtade upp hojen sedan återgärdade vi alla felen på den sen fick du tillbaka din hoj utan en extra kostnad fixad så att det kunde inte varit mer seriöst en va det va!!
Mvh
Olssons bil o mc

Stämmer det att Olssons bil & MC är fd ES bike?
Kan då i detta fall intyga om att dem sålt stulna mopeder för ett par år sen. En polare köpte en Moped av dem, utan papper dock inte anmäld stulen i SVERIGE. Men visade sig ganska klart och tydligt att ramnumret var om stansat, när jag skulle fixa något på den. Många år sedan, men minnet är på topp.

Det stämmer Es bike hette vi tidigare men Es bike såldes 2009 sedan öppnade vi ny firma som idag hetter Olssons bil o mc och som omsätter över 150 sporthojar på en säsong!Tyvär så känner vi inte till några mopeder du pratar om,skulle uppskata om du höll dig till saningen!Mvh Olssons bil o mc

Last edited:
Hej Mia!Vi säljer hojar som är begagnade och lämnar garanti på dem du hade litte problem med din hoj men vi kom upp till Göteborg och hämtade upp hojen sedan återgärdade vi alla felen på den sen fick du tillbaka din hoj utan en extra kostnad fixad så att det kunde inte varit mer seriöst en va det va!!
Mvh
Olssons bil o mc

men om ni fixar felen på hojarna ni säljer INNAN ni säljer dom så skulle det förmodligen spara både tid, pengar men framförallt, ingen dålig publicitet mot er, själv är jag allergisk mot sådana här blaha-blahaföretag:död

Mvh
Olssons bil o mc

Det stämmer Es bike hette vi tidigare men Es bike såldes 2009 sedan öppnade vi ny firma som idag hetter Olssons bil o mc och som omsätter över 150 sporthojar på en säsong!Tyvär så känner vi inte till några mopeder du pratar om,skulle uppskata om du höll dig till saningen!Mvh Olssons bil o mc

Jag vill inte vara sån. Men din stavning och grammatik gör att allt ser VÄLDIGT oseriöst ut. :näsblod

men om ni fixar felen på hojarna ni säljer INNAN ni säljer dom så skulle det förmodligen spara både tid, pengar men framförallt, ingen dålig publicitet mot er, själv är jag allergisk mot sådana här blaha-blahaföretag:död

Oftast så kommer felen på en beg hoj när man kört 20 30 mil me dem o det har vi ingen möjlighet till o göra darför finns nått som heter garanti o så länge man gör rätt för sig och fixar det så tycker jag att man är på rätt sida!!!
Vad menar du med blaha företag!?

Men,,,, hur svårt kan d vara,,,,, om man e intresserad av en hoj. Beg hojar,, har ju alltid varit som att köpa grisen i säcken om man inte är Jävligt Påläst ocH!! Intresserad av att kolla hojen ordentligt, jag har både blivit Lurad? på Blocket samt Hoj firma men Fan så mycket lättare att ta det med en firma, och ang. mil o skick :va kolla runt på blocket Nyare hojar har nääästan Alltid gått som en 04-06 Hm? joo tjena! Gå in o kolla tyska sidor på Hojar LIIIte sklilnad i utbud.. så inte tycker jag att det är underligt att det importeras därifrån.. :tummenupp

Vad har stavningen med o vara seriös o göra ni är roliga här!!!

Ordentlig stavning och korrekt grammatik GER ett seriösare intryck :fakta.... speciellt om texten kommer från företag , jag själv lider en släng av dyslexi och pallar inte korr läsa allt skit man skriver MEN om jag skriver något åt företaget (där jag jobbar) som kommer läsas av presumtiva kunder så korr läser jag MINST 2-3 ggr samt låter någon kollega skumma igenom för eventuella brister

ja problemet är väll när en hoj säljes NYbesiktigad.. och sen inte är trafikvärdig! det är väll ok om köparen känner till det och vet vad han/hon köper men det finns ju även de som inte är lika pålästa och duktiga på att inspektera motorcyklar.

Jag känner inte till firman och har egentligen inget att tillföra för TS.

Min åsikt är den att handla av firma är lika "säkert" som att handla av en privatperson. Brister finns alltid. Intrycket samt skicket är helt avgörande för vad jag är villig att betala för fordonet. Bara för att man kört 50-tal mil så innebär inte det per automatik att man måste köpa. Är själv uppe i ca 120mil i jakten på min nästa hoj (har varit på två långresor men hittat för allvarliga fel i förhållande till pris och därför inte fullföljt köpet).

- En privatperson kanske gör minsta möjliga för att hålla nera kostnaderna på hojen.
- En firmas strategi går ut på att tjäna pengar (visionen måste vara att så småningom expandera, ett gott omdöme får inte kosta hur mycket som helst. Någonstans finns en breakeven... rykte vs kostnad).

Bägge exemplen säger att det går inte lita på någon av dem fullt ut varken firmorna eller privatpersonerna.

Ta för vana att grundligt undersök fordonen innan ni köper så minimerar ni risken för problem!

//KaliZ

Jag skapade en tråd tidigare där jag skrev att man ska undvika att köpa hojar från firmor som massimporterar hojar:hihi Jag skulle inte ens köpa kedjespray från en sån här firma.
Sen så är jag inte snål när det gäller min egen motorcykel heller:rolleyes:
Inget illa ment mot dom som köper importhojar från firmor men jag skulle aldrig i helvete köpa en själv.
Sen så är det ALLTID ekonomin som gör att man köper en importhoj.

Hittade denna tråden pga en diskussion som dök upp och lyfter den samt ställer mig lite frågande till svaret ovan?

Om samma person enligt bolagsregistret står bakom både Olssons bil och MC samt ES bike också delar namn med en person som blev dömd för bedrägeri med mopeder så kan ju i alla fall jag tycka att det hela känns väl tvivelaktigt. Samt det faktum att samma person lyfter luren och ringer upp personer personligen som gjort inlägg i debatten på sporthoj samt även i tidigare fall gör i alla fall i mina ögon att denna människa framstår som grymt oseriös.

På denna länken som hänvisar till hela mopedhistorien står bl a att läsa:

"Tingsrätten beslutar dock bara att staten ska ha 150 000 kronor eftersom det gått lång tid sedan brotten begicks och för att 33-åringen försattes i personlig konkurs.” Eddie var den förste som ringde och hotade mig för något jag tagit upp på Cint. Han ringde till min privata mobil, och trodde att han var smart eftersom han ringde från dolt nummer. Tele2 tog dock fram numret – som visade sig vara hans. Dock lades anmälan ned, eftersom jag inte bandade samtalet. Det känns bra att han nu dömts för åtminstone något i härvan! /Anders Nyman."

Längtar att få läsa hur Olssons bil & mc ska krångla sig ur ovan påståenden. :lol

Hehe, tiga kan vara guld. Undra om mana inte skulle ta sig en tur till firman bara för att kolla lite :rolleyes:

Ni förväxlar mig med killen som hade import av kina mopeder som oxå hetter Eddie o detta var 2008 då var den här Eddie 33 år gammal om det var jag hur kan jag vara då 33 år idag????

Jag har aldrig gått i konkurs har aldrig varit i nån Tingsrätt ta reda på den riktiga fakta innan ni skriver massor med här!
Slutta gisa er fram!!!
Mvh
Olssons bil o mc!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025