Hittade denna tråden pga en diskussion som dök upp och lyfter den samt ställer mig lite frågande till svaret ovan?
Om samma person enligt bolagsregistret står bakom både Olssons bil och MC samt ES bike också delar namn med en person som blev dömd för bedrägeri med mopeder så kan ju i alla fall jag tycka att det hela känns väl tvivelaktigt. Samt det faktum att samma person lyfter luren och ringer upp personer personligen som gjort inlägg i debatten på sporthoj samt även i tidigare fall gör i alla fall i mina ögon att denna människa framstår som grymt oseriös.
På denna
länken som hänvisar till hela mopedhistorien står bl a att läsa:
"Tingsrätten beslutar dock bara att staten ska ha 150 000 kronor eftersom det gått lång tid sedan brotten begicks och för att 33-åringen försattes i personlig konkurs.” Eddie var den förste som ringde och hotade mig för något jag tagit upp på Cint. Han ringde till min privata mobil, och trodde att han var smart eftersom han ringde från dolt nummer. Tele2 tog dock fram numret – som visade sig vara hans. Dock lades anmälan ned, eftersom jag inte bandade samtalet. Det känns bra att han nu dömts för åtminstone något i härvan! /Anders Nyman."