Olovlig körning, vem bär ansvaret?

Inte alls, men jag ogillar att det finns dom som kör utan körkort.
Ta kortet och kör lagligt istället, gör inga dumheter som äventyrar dina möjligheter att få köra (utan att jag blir otrevlig) i sommar.

Jag ska ta körkortet i sommar.

Bra, då kan jag fortsätta övningsköra med molgan utan att behöva oroa mig för att min handledare åker dit på något.

Man övningskör med en godkänd handledare. All annan körning i ditt fall är olovlig körning. Kalla det för vad det är.

Last edited:
Man övningskör med en godkänd handledare. All annan körning i ditt fall är olovlig körning. Kalla det för vad det är.

Orkar du verkligen gnälla om petitesser om vad man kallar det? Du kallar det olovlig körning, jag kallar det övningsköra med molgan.:tungan

Orkar du verkligen gnälla om petitesser om vad man kallar det? Du kallar det olovlig körning, jag kallar det övningsköra med molgan.:tungan

Nä, jag tänkte egentligen skriva att du är en sopa som kör olovligt fast du har en godkänd handledare att köra med, men det hade ju varit att konstatera det uppenbara :tungan Det där blev kvar...

Det vore ju så jävla surt om du torskade. Då kan du ju glömma att få körkort till i år...

Det vet du ju så väl...

Last edited:
Om man nu vill ha "Mållgan" som handledare,varför berätta om det?

Lider man av så litet ego så att man tycker det är tufft och häftigt ,eller klara man inte av en uppkörning ?

Freddemeck är en trevlig person tycker jag.

:amen

Last edited:
Roligt att alla som inte har en blekaste aning om hur det ligger till, bara måste posta inlägg. Pinsamt:huvet

Ännu en moraltantstråd, vore intressant att veta hur många av dessa moraliserande sporthojschaufförer som själva kör lagligt:rolleyes:

Ännu en moraltantstråd, vore intressant att veta hur många av dessa moraliserande sporthojschaufförer som själva kör lagligt:rolleyes:
Haha! Touché!
Samtidigt skadar det ju inte att påpeka för övningsköraren att om han håller sig i skinnet så har han kort i sommar och om han åker dit för olovlig körning så blir han utan ett tag framöver.
Sen får var och en överväga sitt eget risktagande.

Jag är en av dom.

Finns undantag förstås:)

Haha! Touché!
Samtidigt skadar det ju inte att påpeka för övningsköraren att om han håller sig i skinnet så har han kort i sommar och om han åker dit för olovlig körning så blir han utan ett tag framöver.
Sen får var och en överväga sitt eget risktagande.

Håller med dig, tycker det luktar dubbelmoral i många trådar bara.

Värt att tillägga är att det värsta (i min mening) med att åka dit för olovlig körning inte är att bli av med b-körkortet i säg 3-6 månader utan att körkortslämpet kan ryka i upp till två år:fakta d.v.s. man kan inte ta A-kort på två år, kanske är lite trist om man precis köpt hoj och så.:rolleyes:

Var väl lite det du var inne på iofs:)

Får man inte bara böter första gången man åker dit för olovlig körning

Beror på från fall till fall!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden