Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dez skrev:Det ska inte vara någon bilolja som innehåller lågfriktionstillsatser efetrsom detta antagligen kommer få lamellerna att börja slira.
Sen har jag hört att helsyntet inte är att rekommendera i gamla motorer pga risk för läckor.
Jag kör 15w50 halvsyntet MC olja från motul i min kawwa från -91 och det funkar bra![]()

Oljan ska ha en SAE-klassning som ser ut SE/SF eller hellre SG/SH samt en annan som heter JASO, det sista innebär att den är för motorer med samma olja till motor/koppling = mc!tommynr1 skrev:Tack för svaret. Men vad är det för egenskaper mer än viskositet och att det inte ska vara en helsyntetisk olja jag ska titta på. Det brukar vara en bokstavskomination som man ska titta på också. Typ "SAE"
Jåke skrev:Oljan ska ha en SAE-klassning som ser ut SE/SF eller hellre SG/SH samt en annan som heter JASO, det sista innebär att den är för motorer med samma olja till motor/koppling = mc!
Sen kör du på rekommenderad viskositet och ett pris som passar dig, resten kan du i princip glömma...
Bear skrev:Är motorn orginal ? Hur långt har den gått ?
Orginal med +5000 på mätaren skulle jag rekomendera 10-40 halvsyntet av annat märke än Castrol.
Kör iofs själv på Agip 5-50 helsyntet och är nöjd (inga läckage alls). Men motorn är ju inte helt orginal....![]()
//B
tommynr1 skrev:Den har gått ganska så långt. Jag blev rekomenderad Mobil1 Helsyntet Racing 4T SAE 15W50 API SJ; JASO MA av försäljaren. Kan det vara ett bra val?
Jag upptäckte att gottset vid oljepluggen var spräckt,det sipprar ut olja där. Är det bara att lossa "oljeråget" och få det svetsat?
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |