Oljetryck?!?

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Yammmma
Har precis servat min ducce 996:a. Idag, andra dagen jag körde den så tändes oljetrycks lampan. Har någon något förslag på vad det kan vara? Ska ta kontakt med stället jag servade den på imorgon, men var mest bara nyfiken på vad det kan bero på. Trodde först att det den röda lampan bara berodde på för låg olje nivå, men så var ju inte fallet. Tur att man bara körde från macken och hem... Tacksam om något har något förslag på vad det beror på.
 

SegDeg

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Götet
Hoj
1997 Suzuki rgv250 sp(vj23)
Jo det är svårt just med att oljetryckslampan luyser. Låter maskinen som den skall och att verkar vara som vanligt så kan det vara oljetrycks kontakten. Låter det illa från maslinen så är det oljetrycket och då SKALL du inte köra.
 

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Yammmma
Jo det är svårt just med att oljetryckslampan luyser. Låter maskinen som den skall och att verkar vara som vanligt så kan det vara oljetrycks kontakten. Låter det illa från maslinen så är det oljetrycket och då SKALL du inte köra.

Den gör verkligen det, låter och går som den ska. Ska testa att byta oljetryckskontakten imorgon, hoppas verkligen att det är den som det är fel på...:)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top