Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grrrooov skrev:Jag skulle behöva veta hur oljeslangarna ska sitta ifrån pumpen på en RGV250 -91. Just nu sitter ingen slang på efter en motorrenovering så jag skulle behöva veta allt vad slangar innebär.
Gufo skrev:Skippa pumpen och blanda i tank, vet inte hur det är på rgv men pumpar brukar ha en förmåga att krongla med skuren motor som följd..........
RG500-Johannes skrev:Många verkar ha denna ångest över oljepumpen, men jag har aldrig hört om något konkret fall där pumpen verkligen gett upp och slutat pumpa tillräckligt.
/J
Chris Ash skrev:Finns en hel del, kolla på 125 forumet....
Ja, det har du (nog). 'Smörjer' mer troligt.cRoC skrev:Har jag helt fel om jag säger att (....) oljan sprutas in vid avgasportarna och därmed kyler dem?
Gufo skrev:Skippa pumpen och blanda i tank, vet inte hur det är på rgv men pumpar brukar ha en förmåga att krongla med skuren motor som följd..........
Mattias skrev:Fyra slangar från pumpen är det. Två till varsitt ramlager framför vänstra cylindern, och en till vardera cylindern. RGV har inga klassiska problem med pumpen, låt den sitta.
Grrrooov skrev:Jag har fyra slangar som går från pumpen. Två satte jag till ramlagerna men dom andra två satte jag dit på förgasarna. Då fick jag syn på att det fanns även på cylindrarna så därför har jag väntat på ett svar som ditt. Det som är lite lustigt är att tre av slangarna håller samma dimension och den fjärde är lite grövre. Hur vet jag att jag sätter dom rätt då?
Mattias skrev:Inga slangar till förgasarna. Att en slang är grövre beror förmodligen på att den är utbytt. Jag har för mig att de två slangarna som går ut framåt från pumpen ska gå till ramlagren, och de två som går ut åt sidan ska gå till cylindrarna. Det kanske går att se i TomK's PDF-er ovan, iofs.
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |