Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verkar lite med 2lit. Då har man inte fått ur allt! Motorn ska va varm när man sopar ur oljan, och sedan ska man luta den kraftigt ett flertal gånger med kikningar i mellan!! Då får man i 2,5liter. Tipps häll i fulla ramen starta, när motorn gått nån min kan man hälla i resten.bredhyvlaren skrev:nån som vet hur mycket olja de ska va i en xr600 -98??
hittar bara spec på 90-91 (1,9 L)
e de samma???
Möjligtvis på en motogussi 72a!!-PLM- skrev:Tömmer du bara ur vid pluggen i ramen är det ca 2liter som ska i. Jag kollar bara på stickan efter vilken oljemängd det ska vara, men hela motorn ca 3-4liter.

Vet inte hur bra koll ,du har på de här med ojemängd på en stonka med olja i ramen? Men oljemängden på stickan visar bara rätt när motorn har uppnått full arbetstemp! Kör minst i 15 min och låt den gå på tomgång i 30sec då endast visar stickan rätt!!bredhyvlaren skrev:tack för tipsen...
tömde ur lutade å kickade
gick i 2 L![]()
Boost 2 skrev:Vet inte hur bra koll ,du har på de här med ojemängd på en stonka med olja i ramen? Men oljemängden på stickan visar bara rätt när motorn har uppnått full arbetstemp! Kör minst i 15 min och låt den gå på tomgång i 30sec då endast visar stickan rätt!!
Hur det funkar på en suka vet jag inte? Kan bara tala för honda xl,xr från 83-2005.. Står i manualen eller verkstashandboken hur man kollar oljan. DEt är facktiskt svårt detta härMcGee skrev:om den ens visar riktigt rätt då.. min dr350 visade aldrig riktigt rätt.... hur jag än gjorde.. första gången jag bytte olja.. dvs alldeles när jag köpt den var det 0.5L för mycke i den :kocko ... den till och med gick bättre med rrätt oljemängd..

Boost 2 skrev:Hur det funkar på en suka vet jag inte? Kan bara tala för honda xl,xr från 83-2005.. Står i manualen eller verkstashandboken hur man kollar oljan. DEt är facktiskt svårt detta härmånga överfyller och skuter lös packboxar
![]()

Boost 2 skrev:Möjligtvis på en motogussi 72a!!![]()
Du glömde nog skruva tillbaka oljepluggen-PLM- skrev:![]()
![]()
Menar du oljemängden får du väl förklara för min hoj att den inte ska svälja 3-4liter när den är torr. Om du får den att förstå det så blir jag glad!
Boost 2 skrev:Du glömde nog skruva tillbaka oljepluggenFunkar den motorn än??
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |