Oljemängd framgaffel?

Tonyboy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Norra stockholm
Hoj
KTEM 640
Är det någon som sitter med en verkstadshandbok till en gsx 400E -83 som kan se hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen.
Ena gaffelbenet har ju "anti-dive" så jag tror att det ska vara olika mängd olja i respektive ben.

Tackar på förhand,
/Tony
 
Tonyboy skrev:
Är det någon som sitter med en verkstadshandbok till en gsx 400E -83 som kan se hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen.
Ena gaffelbenet har ju "anti-dive" så jag tror att det ska vara olika mängd olja i respektive ben.

Tackar på förhand,
/Tony

Hmm, har tyvärr ingen handbok men med allra största säkerhet skall du ha samma luftvolym (luftpelare) från oljenivån till toppen av innerbenet när fjädrar/distanser och brickor är borttagna och innerbenet är nedtryckt max i ytterbenet.

Dvs. vad som är viktigt för dig att ta reda på (ring verkstad) är hur hög luftpelare du skall ha i bägge benen.

Mvh!
// Niklas
 
Tonyboy skrev:
Är det någon som sitter med en verkstadshandbok till en gsx 400E -83 som kan se hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen.
Ena gaffelbenet har ju "anti-dive" så jag tror att det ska vara olika mängd olja i respektive ben.

Tackar på förhand,
/Tony

140 mm luftkammare mätt utan fjädrar och med gaffelbenen helt ihoptryckta. SAE 10 olja funkar bra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top