Oljemängd framgaffel?

Tonyboy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
KTEM 640
Är det någon som sitter med en verkstadshandbok till en gsx 400E -83 som kan se hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen.
Ena gaffelbenet har ju "anti-dive" så jag tror att det ska vara olika mängd olja i respektive ben.

Tackar på förhand,
/Tony

Tonyboy skrev:
Är det någon som sitter med en verkstadshandbok till en gsx 400E -83 som kan se hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen.
Ena gaffelbenet har ju "anti-dive" så jag tror att det ska vara olika mängd olja i respektive ben.

Tackar på förhand,
/Tony

Hmm, har tyvärr ingen handbok men med allra största säkerhet skall du ha samma luftvolym (luftpelare) från oljenivån till toppen av innerbenet när fjädrar/distanser och brickor är borttagna och innerbenet är nedtryckt max i ytterbenet.

Dvs. vad som är viktigt för dig att ta reda på (ring verkstad) är hur hög luftpelare du skall ha i bägge benen.

Mvh!
// Niklas

Tonyboy skrev:

Tackar på förhand,
/Tony

140 mm luftkammare mätt utan fjädrar och med gaffelbenen helt ihoptryckta. SAE 10 olja funkar bra.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back