Oljeläckage KX450F 2008

Ja jag såg kvitton och jag köpte 2 momentncyklar. 1 5-60 och en 40-210. Räcker det för mc meck?

Även om du sett kvitton är det inte säkert att grejorna sitter på hojen…

När saker inte är som det skall är det oftast minst arbete att ta isär allt och få koll på grejorna från början - det säger erfarenheten. Särskilt som delarna är relativt billiga.


Med vänlig hälsning,
 
Läcker det från ventilkåpan och toppen? Jag brukar ibland använda Permatex (Aviation nånting) till ventilkåpspackningen på några ställen för att hålla kvar packningen vid montering av ventilkåpan om det är djävligt att få dit ventilkåpan och packningen vill lossna och glida iväg.

I detta fallet skulle jag nog lossa toppen och byta topplockspackningen i vilket fall som helst om toppen varit lös och packningen inte byttes då. Det tar ju inte lång stund att göra det och då kan du ju kolla kolv och cylinder med om du inte gjorde det. Det är ju billigare och värt några timmars jobb att kolla upp saker och ting än att få ett ras. Du ska ju se detta positivt att du nu lärt dig att man byter topplockspackning då man river en motor.

Nu har jag inte skruvat mycket i fyrtaktscrossar men att riva en Huskvarna FE350 motor för att konstatera att insugskammen skurit kamkedjan hoppat, ventilerna är krökta tog inte lång tid. Sen skruvade jag ihop skiten (för att inte nåt ska försvinna så ägaren får fundera på vadsomhelst ska göras vilket han gjort i flera år nu) men att göra skruva ihop det hela seriöst hade inte heller tagit speciellt lång tid.
 
Även om du sett kvitton är det inte säkert att grejorna sitter på hojen…

När saker inte är som det skall är det oftast minst arbete att ta isär allt och få koll på grejorna från början - det säger erfarenheten. Särskilt som delarna är relativt billiga.


Med vänlig hälsning,
Ja okej tack så mycket men jag fick med gama cylindern och sånt men när jag har fått mina packningar så ska jag kolla igen allt i toppen med min pappas vän som vet mer om motorcyklar men tack så mycket.
 
Der kan vara så jag har aldrig gjord det här innan förutom på en 2 takt och hitade ingen vra video men jag försöker mitt bästa


Vi har förstått det, och dom som kan försöker hjälpa dig med lite olika tips.

Mitt bidrag är att du köpt ett tävlingsredskap som har snäva toleranser och kräver en hel del av både förare och mekaniker.

Fråga mycket, lyssna ändå mer och rusa inte huvudstupa in i nästa nedrivning.
 
Detta är en nyare maskin, men jag gillar denna killen och hans videos. Det är möjligt att han har till din modell också - kolla runt lite.

Sök annars på ”top end rebuild” och du kommer finna mängder av bra videos.

 
Är det redan klart? Jag menar det brukar ju ta lite tid att få hem delar också.
Nej, den är klar nu men fungerar fortfarande inte. Först gick den, men den läckte, så jag beställde ny packning och tog bort ventilhuset. Följde en YouTube-guide med rätt moment och ventilinställning. I videon satte han den lilla pricken i nivå med huset och räknade 29 länkar – jag gjorde likadant. Nu fastnar den vid TDC om jag kickar snabbt, och insugsventilerna är intryckta vid TDC. På nätet säger alla att den lilla pricken ska vara likt med huset, men min gick bara när jag använde den stora pricken, ska det verkligen var den lila?
 
Nej, den är klar nu men fungerar fortfarande inte. Först gick den, men den läckte, så jag beställde ny packning och tog bort ventilhuset. Följde en YouTube-guide med rätt moment och ventilinställning. I videon satte han den lilla pricken i nivå med huset och räknade 29 länkar – jag gjorde likadant. Nu fastnar den vid TDC om jag kickar snabbt, och insugsventilerna är intryckta vid TDC. På nätet säger alla att den lilla pricken ska vara likt med huset, men min gick bara när jag använde den stora pricken, ska det verkligen var den lila?

I TDC ska avgaskammens märkning stå i nivå med toppen i framåt riktning och insugskammen i nivå med toppen i bakåt riktning.

Ja, du kan räkna 29 steg från märkning till märkning, men det är inte en garanti för att kammarna är korrekt synkade med veven.
 
Den på insug kommentarer inte va exact lik men om avgas är lik och den är på tdc och sen räknar jag 29 steg så borde det ju va rätt. Är det inte vanligt att den stannar på tdc på en 450
 
När jag hade den bakom fyrhjuling och jag rullstarta den och då starta den och den går som fan då men jag kan inte starta den med kicken hsr någon tips på hur jag kan starta den då jag inte kan rullstarta den varje gång
 
När jag hade den bakom fyrhjuling och jag rullstarta den och då starta den och den går som fan då men jag kan inte starta den med kicken hsr någon tips på hur jag kan starta den då jag inte kan rullstarta den varje gång

Prova att pumpa tre gånger med gasen innan du kickar. Då pumpar accpumpen in en skvätt extra bränsle.
 
Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Back
Top