Oljeläckage KX450F 2008

Ja jag såg kvitton och jag köpte 2 momentncyklar. 1 5-60 och en 40-210. Räcker det för mc meck?

Även om du sett kvitton är det inte säkert att grejorna sitter på hojen…

När saker inte är som det skall är det oftast minst arbete att ta isär allt och få koll på grejorna från början - det säger erfarenheten. Särskilt som delarna är relativt billiga.

Med vänlig hälsning,

Läcker det från ventilkåpan och toppen? Jag brukar ibland använda Permatex (Aviation nånting) till ventilkåpspackningen på några ställen för att hålla kvar packningen vid montering av ventilkåpan om det är djävligt att få dit ventilkåpan och packningen vill lossna och glida iväg.

I detta fallet skulle jag nog lossa toppen och byta topplockspackningen i vilket fall som helst om toppen varit lös och packningen inte byttes då. Det tar ju inte lång stund att göra det och då kan du ju kolla kolv och cylinder med om du inte gjorde det. Det är ju billigare och värt några timmars jobb att kolla upp saker och ting än att få ett ras. Du ska ju se detta positivt att du nu lärt dig att man byter topplockspackning då man river en motor.

Nu har jag inte skruvat mycket i fyrtaktscrossar men att riva en Huskvarna FE350 motor för att konstatera att insugskammen skurit kamkedjan hoppat, ventilerna är krökta tog inte lång tid. Sen skruvade jag ihop skiten (för att inte nåt ska försvinna så ägaren får fundera på vadsomhelst ska göras vilket han gjort i flera år nu) men att göra skruva ihop det hela seriöst hade inte heller tagit speciellt lång tid.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing