Oljeläckage framgaffel Cagiva Mito -99

Mammas.Pojke

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Hoj
KTM 625 SMC
Hej!

hittade en obehaglig pöl olja under framgaffeln (H.F) när jag kom ut i garaget, och eftersom italienarna är sämre på manualer än politik ( :huvet )så vänder jag mig hit.

Antar att det är packboxarna som sprungit läck och jag undrar bara om det är någonting man kan fixa i ett standardutrustat garage eller om specialverktyg behövs för att få isär/sätta ihop fanskapet.
Finns där någon som har erfarenhet av just detta skulle råd vara guld värt.

kan bifoga bilder om så skulle behövas.

MVH Jocke

tillverkare av fjädringen är Marzocchi

Last edited:
Eftersom det är en uppochnervänd gaffel så behöver du ett par specialverktyg. Men det är inte värre än att man kan tilverka dom själv. Du behöver även tillgång till ett skruvstycke. Finns bra guider på Ebay som visar hur man gör. Jag lät en verkstad göra mina då jag inte ville råka göra fel. Det kostade 1000:- exl. material. Du kan köpa packboxar, dammfilter och låsringar på Ebay.

Jag har renoverat 2 par vanliga gafflar och ett par USD och aldrig behövt specialverktyg, förstår inte riktigt var man ska använda det :va

Tackar för svaren! :tummenupp Delarna har jag redan så tack k1322 för länkarna trodde det skulle bli mycket dyrare på verkstad, låter helt klart som ett vinnande koncept!:banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT