Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

grattis:D jag ska oxå ut å prova nu

Tack! :D Nu ser stället använt ut på lite olika sätt :tungan

Nu skulle jag behöva lite hjälp från forumet. Kan någon vara så snäll och kolla och om möjligt fotografera hur era signalhorn sitter monterade. Mitt original lossnade för länge sedan och det jag satte dit istället har gått sönder. Har köpt på Biltema men monteringen är lite klurig pga för kort skruv. När jag tittar på sprängskiss så ser det inte ut som på min hoj, hade därför varit bra att veta om jag sätter den på rätt ställe :gnissla
 
Kan någon vara så snäll och kolla och om möjligt fotografera hur era signalhorn sitter monterade

DSC00106Large.jpg



Jajaaa, kunde inte låta bli :D :D
 
Jag ska försöka fixa några bra bilder i helgen (ser ut som det ska bli bra väder), för det är väl ok med gamm 1100?
 
Jajaaa, kunde inte låta bli :D :D

Hehe, vad säger besiktningsmannen om den installationen?! :tungan

Snabbare förr... :

Verkar inte som det, på sprängskissen är det inte alls samma delar. Om man går efter sprängskisserna är det bara 91-92 av 750 eller 1100 som har samma montering! Har gjort en provisorisk montering av besiktningsskäl men det är inte någon permanent lösning direkt.
 
Hehe, vad säger besiktningsmannen om den installationen?! :tungan

Det är inga problem, det är helt och hållet godkänt och lagligt :) Bara man har ljudsignal så är de nöjda. Jag har besiktat många grejor med en sådan tuta!
 
Funderar på att sälja!!! Beslutsångest... Gillar verkligen gammel gixxrar. Lite kassa bilder men det är en snygg modell. Vill ha en 1100 av samma modell men det är svårt att ha bägge rent ekonomiskt.
 

Bifogat

  • Bilde 197.jpg
    Bilde 197.jpg
    102.3 KB · Visningar: 94
  • Bilde 196.jpg
    Bilde 196.jpg
    100.3 KB · Visningar: 85
  • Bilde 198.jpg
    Bilde 198.jpg
    98.2 KB · Visningar: 82
Funderar på att sälja!!! Beslutsångest... Gillar verkligen gammel gixxrar. Lite kassa bilder men det är en snygg modell. Vill ha en 1100 av samma modell men det är svårt att ha bägge rent ekonomiskt.

750 är ju elakare skruva fart på den så slipper du byta till en touringhoj:tuttar :yoparty
 
Nu skall pärlan säljas
Nån som vet nån som är sugen?

http://www.blocket.se/vi/19189442.htm?ca=15_s

Skitsnygg hoj!! Gillar verkligen den blåvita färgsättningen på -90an. Är det verkligen 120hk i -90an?? Som sagt jag gillar verkligen gamla gixxrar.

750 är ju elakare skruva fart på den så slipper du byta till en touringhoj:tuttar :yoparty

Hur tror du det skulle bli om man satte en 1100R motor i min lilla -88a. Tanken lockar!!!
 
Last edited:
Skitsnygg hoj!! Gillar verkligen den blåvita färgsättningen på -90an. Är det verkligen 120hk i -90an?? Som sagt jag gillar verkligen gamla gixxrar.



Hur tror du det skulle bli om man satte en 1100R motor i min lilla -88a. Tanken lockar!!!

de blir nog jätte bra. man skulle montera i växellådan från en 750 så de blir sex växlar då är de fränt.:tummenupp
 
Funderar på att sälja!!! Beslutsångest... Gillar verkligen gammel gixxrar. Lite kassa bilder men det är en snygg modell. Vill ha en 1100 av samma modell men det är svårt att ha bägge rent ekonomiskt.


kan väl inte vara så dyrt. är den 20år eller äldre så faller den juh in under
Classica försäkring. och det kostar juh typ bara 1600:- :)
 
Till salu!! 4-1 BSM system till gsxr 750 -88 -89 -90 nyskick 2500:- Ny ensitscuts med kudde 1000:- Lite dyrt kanske men finare grejer finns ej att få!!! Bild på hojen med sakerna på finns om man tittar nån sida tillbaka i tråden.
 
Last edited:
Inställning framgaffel

Hej på er.
Jag har en 750-88 som gaffelbenen är monterde så att dom sticker upp ca. 1cm ovan kronan. är tveksam om att det kan vara så som standard.
Min tanke är att trycka ner dom så att dom är i samma höjd som gaffelkronan, för att få lite mindre vikt på styret.
(armarna slutar kanske att klaga på att jag kör för långa pass)
Nån som vet hur det är som standard?

Ha d gött.

Anders.
 
88

jag har en 88 å på den så sticker benen upp.:3freak
Hej på er.
Jag har en 750-88 som gaffelbenen är monterde så att dom sticker upp ca. 1cm ovan kronan. är tveksam om att det kan vara så som standard.
Min tanke är att trycka ner dom så att dom är i samma höjd som gaffelkronan, för att få lite mindre vikt på styret.
(armarna slutar kanske att klaga på att jag kör för långa pass)
Nån som vet hur det är som standard?

Ha d gött.

Anders.
 
Nu har även jag gått o blivit gixxer ägare, har köpt en 88 och en ifrån 90.

Hoj nr 1
 

Bifogat

  • Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    68.9 KB · Visningar: 72
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    168.9 KB · Visningar: 65
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    194.3 KB · Visningar: 64
Hoj nr 2,
 

Bifogat

  • Ny hoj.jpg
    Ny hoj.jpg
    238.6 KB · Visningar: 62
  • ny hoj 3.jpg
    ny hoj 3.jpg
    239 KB · Visningar: 65
  • hoj 4.jpg
    hoj 4.jpg
    227 KB · Visningar: 67
Urtagning av förgasare

Hej! skall ta bort förgasarna på min gsxr 750 -88. Är det nån som har tips på hur man gör detta på ett smidigt sätt. Har lyft bort tanken men ser att det är djävulskt trångt!!! Måste man bort med luftburken eller!!??
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top