oljekylare busa turbo

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej. hur ska man få ditt oljekylaren på busan ? grenröret är från anderssons turbo och turbon är från mc-xpress (mcx400). vi prov monterade oljekylaren på orginalfästena. då tar oljekylaren i turbon och det är max 2 cm till framhjulet. ska försöka fixa bilder tills i morgon så ni kanske förstår bättre.

hur har ni gjort med era oljekylare ? alla tips och trix är välkommna:tummenupp
 
hej. hur ska man få ditt oljekylaren på busan ? grenröret är från anderssons turbo och turbon är från mc-xpress (mcx400). vi prov monterade oljekylaren på orginalfästena. då tar oljekylaren i turbon och det är max 2 cm till framhjulet. ska försöka fixa bilder tills i morgon så ni kanske förstår bättre.

hur har ni gjort med era oljekylare ? alla tips och trix är välkommna:tummenupp


Lite mycke mek men ändå ett tips

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112961
 
hej. hur ska man få ditt oljekylaren på busan ? grenröret är från anderssons turbo och turbon är från mc-xpress (mcx400). vi prov monterade oljekylaren på orginalfästena. då tar oljekylaren i turbon och det är max 2 cm till framhjulet. ska försöka fixa bilder tills i morgon så ni kanske förstår bättre.

hur har ni gjort med era oljekylare ? alla tips och trix är välkommna:tummenupp

Har sett kylare placerad framför nummerplåten, vet ej om det är något alt. Annars brukar det väl vara att herr Andersson har en vätskekyld oljekylare märke Laminova. Kostar geldsen (Önskar jag hade samma problem. Återstår bara en Hayabusa)
 
biloljekyl funkar om du ska köra utan kåpa !
Men Laminova är att föredra då kåporna ska på:yoparty
 
Last edited:
biloljekyl funkar om du ska köra utan kåpa !
Men Laminova är att föredra då kåporna ska på:yoparty

tack för tipsen. vi beställde en vattenkyld oljekylare i går av anderssons turbo. eftersom att vi vill ha alla kåpor på hojen. så man slipper dra så stor uppmärksamhet när den står parkerad :rolleyes: dvs: sleeper :D
 
Last edited:
hej. hur ska man få ditt oljekylaren på busan ? grenröret är från anderssons turbo och turbon är från mc-xpress (mcx400). vi prov monterade oljekylaren på orginalfästena. då tar oljekylaren i turbon och det är max 2 cm till framhjulet. ska försöka fixa bilder tills i morgon så ni kanske förstår bättre.

hur har ni gjort med era oljekylare ? alla tips och trix är välkommna:tummenupp

Det går utmärkt att använda orginal oljekylare, man får dock böja till den en smula.
 
Jag fick kapa upp lite i kåpan för laminovakylet + att avgassystemet e homemade i rostfritt !!tog en j-a tid så jag orka inte göra om det,,jag tycker det ser snyggt ut som F-N när man ser prylarna lite :tuttar
 
Last edited:
Jag fick kapa upp lite i kåpan för laminovakylet + att avgassystemet e homemade i rostfritt !!tog en j-a tid så jag orka inte göra om det,,jag tycker det ser snyggt ut som F-N när man ser prylarna lite :tuttar


de där va grymt snyggt:tummenupp , de må jag säga. jag lär nog lägga upp några bilder och fakta om våran turbomoppe när den är klar för första färden :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top