Oljebyte

Jag har ännu inte kikat på hojjen, men var sitter oljemätaren, ska va nån liten glugg man kikar i om jag förstod rätt, antar att det liknar den för bromsvätskan på styret?

Förresten saknar jag instruktionsbok till hojjen, fick bara med svensk översättning, och den hänvisar till olika sidor med bilder i en annan bok. Nån som vet var jag ska börja leta?

scud skrev:
Jag har ännu inte kikat på hojjen, men var sitter oljemätaren, ska va nån liten glugg man kikar i om jag förstod rätt, antar att det liknar den för bromsvätskan på styret?

Förresten saknar jag instruktionsbok till hojjen, fick bara med svensk översättning, och den hänvisar till olika sidor med bilder i en annan bok. Nån som vet var jag ska börja leta?

Jepp, ett litet fönster på sidan av hojen.

Instruktionsbok kan vara svårt att få tag i men du kan alltid höra med hojskrotar. Annars kan du alltid investera i en haynesmanual, det är det absolut värt om du tänker meka lite i framtiden.

Edit: Haynes till din hoj finns för 395 spänn här: http://www.margie-bookshop.se/

URRninja skrev:
Jepp, ett litet fönster på sidan av hojen.

Instruktionsbok kan vara svårt att få tag i men du kan alltid höra med hojskrotar. Annars kan du alltid investera i en haynesmanual, det är det absolut värt om du tänker meka lite i framtiden.

Edit: Haynes till din hoj finns för 395 spänn här: http://www.margie-bookshop.se/

Ska tänka på saken, har köpt dessa böcker till alla mina bilar (hela 2st) och de är ganska bra. Dåså, köpa sig lite olja och börja skruva..

Ska man förresten byta stift varje säsong eller vid serviceintervallen? Dvs. brukar det behövas eller ska ja bara byta om de är dåliga?

scud skrev:
Ska tänka på saken, har köpt dessa böcker till alla mina bilar (hela 2st) och de är ganska bra. Dåså, köpa sig lite olja och börja skruva..

Ska man förresten byta stift varje säsong eller vid serviceintervallen? Dvs. brukar det behövas eller ska ja bara byta om de är dåliga?

Säsong är inget vettigt intervall, det avgörande är ju hur långt de har gått. Serviceintervallet kan vara väl tidigt också. Det är ju inte så att du skadar hojen om du kör längre med stiften, men du kan ju skruva ur och kika på dem i alla fall.

addemoto.se tar 259:- för haynesmanualerna :yoparty

Jag fick inte heller nån manual till min hoj, och i det läget köper man en servicemanual.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra