Oljebyte

Jag har ännu inte kikat på hojjen, men var sitter oljemätaren, ska va nån liten glugg man kikar i om jag förstod rätt, antar att det liknar den för bromsvätskan på styret?

Förresten saknar jag instruktionsbok till hojjen, fick bara med svensk översättning, och den hänvisar till olika sidor med bilder i en annan bok. Nån som vet var jag ska börja leta?
 
scud skrev:
Jag har ännu inte kikat på hojjen, men var sitter oljemätaren, ska va nån liten glugg man kikar i om jag förstod rätt, antar att det liknar den för bromsvätskan på styret?

Förresten saknar jag instruktionsbok till hojjen, fick bara med svensk översättning, och den hänvisar till olika sidor med bilder i en annan bok. Nån som vet var jag ska börja leta?

Jepp, ett litet fönster på sidan av hojen.

Instruktionsbok kan vara svårt att få tag i men du kan alltid höra med hojskrotar. Annars kan du alltid investera i en haynesmanual, det är det absolut värt om du tänker meka lite i framtiden.

Edit: Haynes till din hoj finns för 395 spänn här: http://www.margie-bookshop.se/
 
URRninja skrev:
Jepp, ett litet fönster på sidan av hojen.

Instruktionsbok kan vara svårt att få tag i men du kan alltid höra med hojskrotar. Annars kan du alltid investera i en haynesmanual, det är det absolut värt om du tänker meka lite i framtiden.

Edit: Haynes till din hoj finns för 395 spänn här: http://www.margie-bookshop.se/

Ska tänka på saken, har köpt dessa böcker till alla mina bilar (hela 2st) och de är ganska bra. Dåså, köpa sig lite olja och börja skruva..

Ska man förresten byta stift varje säsong eller vid serviceintervallen? Dvs. brukar det behövas eller ska ja bara byta om de är dåliga?
 
scud skrev:
Ska tänka på saken, har köpt dessa böcker till alla mina bilar (hela 2st) och de är ganska bra. Dåså, köpa sig lite olja och börja skruva..

Ska man förresten byta stift varje säsong eller vid serviceintervallen? Dvs. brukar det behövas eller ska ja bara byta om de är dåliga?

Säsong är inget vettigt intervall, det avgörande är ju hur långt de har gått. Serviceintervallet kan vara väl tidigt också. Det är ju inte så att du skadar hojen om du kör längre med stiften, men du kan ju skruva ur och kika på dem i alla fall.
 
addemoto.se tar 259:- för haynesmanualerna :yoparty

Jag fick inte heller nån manual till min hoj, och i det läget köper man en servicemanual.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top