tellskog
Ny medlem
Som tråder lyder så försvinner oljan ur bergaren årsmodell 03.
Hur mycket ska försvinna vid normala förhållanden? Bytte och fyllde på olja i förrgår så det täckte hela glaset. Tog sedan en runda på ca 1 timme, tvättade hojjen och ställde sedan in den i garaget. Igår när jag skulle åke på en sväng så var oljenivån under minimum på glaset. Fyllde då återigen på olja upp så det täckte glaset och körde liten runda. Idag så var nivån nere på minimum igen
. Kollade runt motorn och det enda "lilla" läckaget jag har hittat är vid decompen uppe på toppen. Men det är absolut inte dom mängderna jag fyllt på. Vad ska jag göra eller är det normalt ?
Henke
Hur mycket ska försvinna vid normala förhållanden? Bytte och fyllde på olja i förrgår så det täckte hela glaset. Tog sedan en runda på ca 1 timme, tvättade hojjen och ställde sedan in den i garaget. Igår när jag skulle åke på en sväng så var oljenivån under minimum på glaset. Fyllde då återigen på olja upp så det täckte glaset och körde liten runda. Idag så var nivån nere på minimum igen
. Kollade runt motorn och det enda "lilla" läckaget jag har hittat är vid decompen uppe på toppen. Men det är absolut inte dom mängderna jag fyllt på. Vad ska jag göra eller är det normalt ?Henke

Så kan man ju oxå se det! Nytankat där...