Olja ?

Skulle mer tro att det är kopparbrickan vid skruven som sett sina bästa dagar,även om den ser hyfsat ut så brukar dom börja läcka efter ett par oljebyten (vilket ger en fin rökridå-effekt vid stadskörning) :D

Sen är det alltid lurigt när man har två sumpar dvs tråget och ramen ,då kan det diffa lite mer utan att det är någon fara på taket.

Jag brukar lufta fast jag fyller olja i ramen ,kanske overkill,men jag känner mig tryggare då.
 
Långa farbron skrev:
2376374 Skulle mer tro att det är kopparbrickan vid skruven som sett sina bästa dagar,även om den ser hyfsat ut så brukar dom börja läcka efter ett par oljebyten (vilket ger en fin rökridå-effekt vid stadskörning) :D

Sen är det alltid lurigt när man har två sumpar dvs tråget och ramen ,då kan det diffa lite mer utan att det är någon fara på taket.

Jag brukar lufta fast jag fyller olja i ramen ,kanske overkill,men jag känner mig tryggare då.

Bytte oljan precis för första gången ( vilket innebär att jag faktiskt läste manualen.. :D ) och där stog det att man skulle lufta och det kom ju olja efter en stund så det känndes ju rätt :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top