Olja R6

Wonderboy skrev:

Nä kör du på den du har nu. Skall du byta så ska det isåfall vara till ngn "tunnare" olja.

Wonderboy skrev:
2449873 Alltså typ 20w 50?
20W50 är ju en tämligen "fet" olja som vissa hojar har problem med, speciellt kopplingslir å annat skit kan komma.

Hade det vart min R6á hade den fått gå på 10W40 gärna nån helsyntet av de kända fabrikaten.

Högvarvig 600 motor och billig olja är inte den mest attraherande kombon i min värld!

Triggerhappy skrev:
2450250 20W50 är ju en tämligen "fet" olja som vissa hojar har problem med, speciellt kopplingslir å annat skit kan komma.

Hade det vart min R6á hade den fått gå på 10W40 gärna nån helsyntet av de kända fabrikaten.

Högvarvig 600 motor och billig olja är inte den mest attraherande kombon i min värld!

Ok, så alltså den racingstatoiloljan jag kör med nu 25w 50 är lite väl "trögflytande" med andra ord?

Alldeles rätt. Sen blir det kallare för varje dag nu. Gör kanske inte så stor skillnad men jag hade nog hällt i 10/40 olja. R4 eller GPS t.ex.

[Tim] skrev:
2451141 Alldeles rätt. Sen blir det kallare för varje dag nu. Gör kanske inte så stor skillnad men jag hade nog hällt i 10/40 olja. R4 eller GPS t.ex.

Man lär sig mkt :tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back