Olja R6

Wonderboy skrev:

Nä kör du på den du har nu. Skall du byta så ska det isåfall vara till ngn "tunnare" olja.

Wonderboy skrev:
2449873 Alltså typ 20w 50?
20W50 är ju en tämligen "fet" olja som vissa hojar har problem med, speciellt kopplingslir å annat skit kan komma.

Hade det vart min R6á hade den fått gå på 10W40 gärna nån helsyntet av de kända fabrikaten.

Högvarvig 600 motor och billig olja är inte den mest attraherande kombon i min värld!

Triggerhappy skrev:
2450250 20W50 är ju en tämligen "fet" olja som vissa hojar har problem med, speciellt kopplingslir å annat skit kan komma.

Hade det vart min R6á hade den fått gå på 10W40 gärna nån helsyntet av de kända fabrikaten.

Högvarvig 600 motor och billig olja är inte den mest attraherande kombon i min värld!

Ok, så alltså den racingstatoiloljan jag kör med nu 25w 50 är lite väl "trögflytande" med andra ord?

Alldeles rätt. Sen blir det kallare för varje dag nu. Gör kanske inte så stor skillnad men jag hade nog hällt i 10/40 olja. R4 eller GPS t.ex.

[Tim] skrev:
2451141 Alldeles rätt. Sen blir det kallare för varje dag nu. Gör kanske inte så stor skillnad men jag hade nog hällt i 10/40 olja. R4 eller GPS t.ex.

Man lär sig mkt :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...