Olika delar till en aprilia rs 125

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Aprilia rs 125
Tja jag undrar vart man kan få tag i sån ensitsskutskåpa till en aprilia rs 125 och blinkers till en aprilia. Någon som har några sidor till det eller??

Okey tack hittade äntligen blinkers på duells men letare fortfarande efter sport luftfilter.. Ingen som kan hjälpa mig med erfarenhet av sidor kanske?? :banana

Jag har en stålomspunnen slang (ny i förpackning) liggandes till RS årsm. -98 och äldre.

Ingen som vill trimma väghållningen och få vassare bromskänsla?

SpeedAbuser skrev:
Jag har en stålomspunnen slang (ny i förpackning) liggandes till RS årsm. -98 och äldre.

Jo jag skulle velat ha en sån men jag har en 01a

Föresten Maxizz vart fanns sport filtrerna till mcn då såg bara till bilar? :confused:

Last edited:
SpeedAbuser skrev:

Förklara hur en stålomspunnen bromsslang vässar väghållningen tack :lol

cRoC skrev:
Förklara hur en stålomspunnen bromsslang vässar väghållningen tack :lol
I och med att man får mycket bättre känsla så kan man göra mer precisa inbromsningar. Bromsarna börjar inte heller alls på samma sätt att "fade'a" lika snabbt vid hård körning med stålomspunnet.

That's how, smartass! :fakta

Hmm jag hittar inget sportfilter på den sidan som jag fick bara till bilar ju :va ingen som vet någon sida med sportfilter till en rs 125? Tack i förväg

Mät ytterdiametern på filtersidan av förgasaren och köp sedan ett universalfilter med den diametern. Eller ännu smartare - köp inget "sportfilter" alls om du inte orkar börja bestycka om hojen. Du lär till 90% säkerhet knappt vinna någon effekt ändå på en RS.

_Karlstrom skrev:
Hmm jag hittar inget sportfilter på den sidan som jag fick bara till bilar ju :va ingen som vet någon sida med sportfilter till en rs 125? Tack i förväg

Som sagt till en RS125 med 28mm förgasare så finns det inga universal filter pga en så stor anslutnings diam. på 62mm, vilket gör det dyrt.
Så antingen löser du det med en kort gummislang så du kan har ett i normal strl. dom brukar ligga på runt 52mm í diam. om inte jag missminner mig :rolleyes:
eller om du vill ha ett KN som passar direkt på förgasaren så går du in på http://www.roffesmotor.se och slänger iväg ett mail till dom.
dom kostar runt 700:- vilket är DYRT
men glöm inte heller att du måste bestycka om förgasaren, ett munstycke går väll på ca. 40:- och så måste du har rätt så klart sitter ju 120 org.

men som SpeedAbuser sa, det ger knappast någon mer effekt, dock ett mysigt ljud.
har du e-system så blir det ruggit :rolleyes: :tummenupp

Tack tack för alla svar och jag vet att man måste bestycka om hojen och det blir inga större problem.

shoik skrev:
Som sagt till en RS125 med 28mm förgasare så finns det inga universal filter pga en så stor anslutnings diam. på 62mm, vilket gör det dyrt.
Säker på att det inte går ändå?
Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).

Med andra ord går det att töja gummit en hel del, mer än de flesta tror. Estremo köpte förgasaren och konfiltret av mig, så om han har kvar det så kanske han kan säga exakt vilka dimensioner det var.

Visst är det väldigt sant att konfilter ger ett härligt ljud, men frågan är om det verkligen är värt det med tanke på allt jobb med bestyckning som krävs. :rolleyes:

Kan tillägga att jag haft konfilter på flera av mina hojar, insugsljudsfetischist som man är. :tuttar

Hmm ajuste så var det ju tankar på 150cc polini sport cylinder och en 38mm förgasare från Starol men då undrar jag hur länge kan man köra på ett sånt kit?

_Karlstrom skrev:
Hmm ajuste så var det ju tankar på 150cc polini sport cylinder och en 38mm förgasare från Starol men då undrar jag hur länge kan man köra på ett sånt kit?

Tjaa, 19 mil kom jag :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...