Ok, slutsnackat om vad man ska ha för hoj...

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
en sporthoj ska ha 4cyl tycker jag, så är det bara.

Smaken är ju som tur är som baken.
Kört och ägt en del rad-4'or, men sedan jag gav mig in på twin så går jag inte tillbaks.
Sen att jag för tillfället kör en snäll twin är ju en annan sak. Men skulle jag skaffa sporthoj igen, så står valet mellan Ducce och Aprillia, då tvekar jag inte ens..

Fint då.. :)

Och den blir bättre och bättre desto mer man kör med den och lär sig hojen.. :tummenupp

ett råd, testa inte 1098, gör ni det i alla fall -skyll er själva :tungan
det är nog en brutal hoj. men för mig som vuxit upp med ylanden man vaknar av, varje kväll, varje sommar, några kilometer ifrån tyresövägen finns inga andra alternativ för en sporthoj :tummenupp

Om man räknar in ångesten rörande reservdelar/försäkring på en sån dyr hoj/klotrisken/den absurda stöldrisken på såpass exklusiva hojar så vetefan... men snygg är den

1098 är säkert en kanonhoj, om man gillar v-twins. Dock verkar den väl inte vara speciellt överlägsen japshojarna om man kollar tester, eller har jag fel? :confused:

En R1 -04 är snyggare dock, och låter skönare. :yoparty Jag saknade den där "wow"-känslan när jag såg 1098 på gatan första gången.

Last edited:
Fast den kom bara på femte plats av fem möjliga i bikes test av de ledande literhojarna......men de e klart den är fin.

1098 är säkert en kanonhoj, om man gillar v-twins. Dock verkar den väl inte vara speciellt överlägsen japshojarna om man kollar tester, eller har jag fel? :confused:

En R1 -04 är snyggare dock, och låter skönare. :yoparty Jag saknade den där "wow"-känslan när jag såg 1098 på gatan första gången.

Ta en närmre titt nästa gång, kolla in detaljarbetet, ex bromsok och fäljar. Jämför sedan. det finns nog allt en anledning till att det skiljer i pris...
Som att jämföra Lidl med en delikatessbutik.

Fast den kom bara på femte plats av fem möjliga i bikes test av de ledande literhojarna......men de e klart den är fin.
Den kom riktigt långt ner i FastBikes SBOTY test också, mest för att den inte funkade särskilt bra på gata (var iof långt ifrån snabbast på banan också). Jag kommer behålla min testvinnare :tummenupp Twin har aldrig varit min grej. Som nån sa; Fyra cylindrar måste ju va dubbelt så kul!

Ta en närmre titt nästa gång, kolla in detaljarbetet, ex bromsok och fäljar. Jämför sedan. det finns nog allt en anledning till att det skiljer i pris...
Som att jämföra Lidl med en delikatessbutik.
Självklart är det så. Jag pratade framförallt om grunddesignen som jag gillar bättre hos R1:an, men 1098 hör också till toppskiktet när det gäller de snyggaste hojarna på marknaden.

Fan dom e riktigt fina duccarna,välkommen tillbax i matchen när du köpt en sådan ironmike:tummenupp :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph