pulkaskurk
Ny medlem
Antar också att du har träffat de flesta av SMCs instruktörer![]()
Jag har träffat en hel del SMC instruktörer och visst det finns ett fåtal bra, men alldeles för många som JAG inte tycker är bra, du kanske tycker det men INTE JAG.
Beror ju på vad diskutionen gällde, SMC skall ändå utbilda för körning på väg och inte bana och för väg kör nog Rossi på ett sätt som inte riktigt lämpar sig![]()
Fast nä Rossi kanske inte kör fel dock tränar han ju fortfarande vilket innebär att han kan bli bättre...
Vi pratade kurvteknik, jag tror Rossi vet hur han ska göra när han svänger, orkar inte rabbla allt just nu men i stort sett var det "Rossi gör allt fel, SMC gör allt rätt"
Vad var detta för kurs? Eftersom kurserna inte är för tävlingskörning så lär man ut att man skall vara färdigbromsad och klar innan man påbörjar svängen... att det går och svänga under tiden man bromsat stämmer i för sig men det är inget som skall läras ut på kurserna.
Har fått den uppmaningen på både gocartbana och storbana med SMC,
av flertalet OLIKA instruktörer. Så visst lärs det ut vare sig ni skall eller ej. Jag åker som sagt inte på SMC kurser längre så jag bryr mig inte. Utan skriver enbart MINA ÅSIKTER OCH ERFARENHETER om SMC
Nu är det i för sig en del "posörer" från Bulten och Bogan som är snabba och duktiga förare men det är knappast därifrån man plockar instruktörer. Visst det finns någon/några instruktörer som kör där men tänk också på att det finns många fler instruktörer än dessa.
Jag vet att inte ALLA kommer därifrån, men jag vet en hel del som gör det.
Här måste jag kanske göra dig besviken, många av instruktörerna på andra bandagar är eller har varit SMC instruktörer.
Jag vet, men de instruktörer jag kör för nu (har ett gäng speciellt utvalda) har aldirg varit SMC instruktörer och jag tycker att de är bättre än de SMC instrukötrer jag har träffat på.
Du får gärna tycka att SMC är bra, jag tycker det inte. Därav har jag hittat andra arrangörer men instruktörer som jag tycker är bättre.