De flesta av SMCs instruktörer tycker jag är totalt värdelösa.
En rolig sak i raden av allt de berättat för mig är att Rossi kör fel.. yeah right liksom
Eller som min första bankörning någonsin var med SMC, hade haft lappen i typ 4 dagar och blev tillsagd att det gär jäääättte bra att svänga och bromsa samtidigt och man skulle kunna bromsa ganska mycket, behöver jag säga att jag fick tugga asfalt för att jag gjorde som de sa?
Hittils har då inte jag fått något som helst förtroende för SMC kurser, känns som att de alltid har brist på riktiga instruktörer så de tar den "snabba" häftiga posören från Bulten eller bogan som får bli instruktör trots att de inte kan någonting och framförallt inte har någon känsla för hur man lär ut och är pedagogisk.
Sen förstår jag inte hur de ska kunna lära ut något som egentligen är ganska simpelt, men de klarar det inte ens av det själva. SUCK
Så numera kör jag på andra bandagar, de flesta arrangörer har faktiskt tillgång till instruktörer om man vill som är betydligt bättre än skräp SMC
Andra banåkningar jag har varit på så har jag ALDRIG fått någon feedback alls, även om jag själv vet jag har haft lite som jag behöver jobba på och som man fått bra feedback av smc instruktörer.
Snacka om farligt och risk för klota, med massa racingwannabee som kommer till banan, och tror man är racingguden nr 1..förra året på en Racingworldkörning jag var på så var det massvis av dyra avåkningar, och som tur är utan allvarliga personskador i "lugna" gruppen, trots OPTIMALA förutsättningar i varje pass de körde, många var på Kullen första gången, och första gången på bana överhuvudet taget, en del med brännande ny trycksvärta på körkortet dessutom.....jag vill inte köra i sådanna grupper med risk att bli omkulldragen...även omkörningar och passeringar på sådanna bandagar jag varit på har alltid varit "fulare" mindre marginaler, man snor spåret, för mig personligen gör det inte så mycket då jag själv är spårsäker och de som kör om oftast är duktigare på att köra än mig själv....men när det blir lilla "high chaparal" i de lugnare grupperna pga sådant är inget bra... det är ju fortfarande ingen tävling eller träning inför tävling på de dagarna då sådant agerande är fullt normalt

De som varit på en sådan dag som nybörjare i lugn grupp tycker att det naturligaste steget är att bandag 2 köra i en ÄNNU snabbare grupp...

Många av smcs instruktörer kan vara med och fånga upp personer som har ett direkt farligt beteende på banan både för den själv samt andra som vistas på banan, bra!!!
Last edited: