Ok, då vart tanken bucklig...

Klotar-pojken

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Yamaha R6-99 Kawaski zr7
Hoj-fan ramlade eftersom stödet sjönk ner i asfalten ( hatar nu kommunen som använt billig asfalt från något utvecklingsland :mad: ) resultatet = buckla i tanken.
Vem i västerås-stockholm-uppsala området fixar sådant bra ??
Någon som vet ?

Och nej, jag tänker inte stoppa ärtor i tanken och hälla på vatten eller svetsa själv eftersom jag inte äger en svets, aldrig fattat hur en sådan fungerar och detta skulle bara sluta med att vi brann upp tillsammans jag och hojen...

Mvh
Asfalt-från-Litauen hataren i Västerås

Vet inte om dom vill prova en hojtank. men dom är äckligt duktiga på bilar, varjefall han som jag sett jobba ett par gånger
http://www.cardent.se/ rring och fråga

Lämna den till någon som värmer och blåser ut om du är osäker och inte vill göra det själv. Men du får ju räkna med att lacka om den hur som helst så en beggad är nog att föredra.

Samma sak hände mig. Jag skiter i det, köper en ny om jag hittar en med rätt färg. (PM:a MIG OM DU HAR EN LIGGANDE blade -92 svartgrå)
Men h-vete vad arg man blir.

Kan du inte klaga till kommun eller vägverket eller vad det nu är?
Det ska ju bara inte kunna hända tycker jag.
Du borde ju få ersättning, Det är ju ändå dina skattepengar som betalar vägen!

Last edited:
På min första hoj, gammal gsx400 från 82 drog jag ut en tankbuckla med en sån där sugkopp som man rensar avloppet med... Funkade bra men då var bucklan rätt jämn och satt på en någorlunda platt del av tanken...

Nu vet jag inte vilken färgsättning du har på din YZf750 men det finns en skrot som annonserar på blocket som har en komplett vit/rosa som de skrotar.
Blir garanterat billigare och enklare att köpa en beggad tank än att lämna bort den.

Men det tipset där med hårtorken och kylspray var ju suveränt. Det måste testas, var är gummiklubban?

Kylspray, finns på biltema. Har använt och sett effekten själv, rätt coolt. Iofs var det på en bils bakskärm och det vart inte helt perfekt men det var kul att se hur det funkade.

det är vanlig tryckluft på burk, vänd den upp o ner så de bara är drivgas som kommer, brukar använda de om saker sitter fast, typ som lager, värme lagret o kyl pinnen som går igenom

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra