Okänd partition

t-rex skrev:
Ska testa i helgen. Tackar!

Tacka inte än....vi vet inte än om det hjälper men man måste ju pröva iaf. Vet förresten att WinXP o ZAPro ibland inte lirar bra alls tillsammans.
 
Det beror till 95% på att en tjänst kör under service kontot. Fixa ett program som visar dig vad som körs (förmodligen fastfind eller något ifrån office) alternativt att du inte kör senaste drivare på grafikkort och senaste directx. Det ligger en hel del underprocesser på explorer.exe.

Hur gjorde du första gången du installera om? I med CD och valde att installera en fräsch installation? Har inte hört talas om något som installerar hotbars utan att man behöver göra något, hittar du något på den fronten så hojta. Själv hade jag försökt lösa sp2 på cd och slänga in det innan jag slänger ut burken på nätet (och skita i compaqs egna progg).
 
Domifuling skrev:
....

Hur gjorde du första gången du installera om? I med CD och valde att installera en fräsch installation? Har inte hört talas om något som installerar hotbars utan att man behöver göra något, hittar du något på den fronten så hojta. Själv hade jag försökt lösa sp2 på cd och slänga in det innan jag slänger ut burken på nätet (och skita i compaqs egna progg).


Skall dissikera skiten under helgen. Men jo, vid första försöket så körde jag en hederlig format c:, sedan ren installation. I samm sekund som jag sedan satte i nätverkssladden kopplade skiten upp och öppnade 4-5 popups. Search and destroy hittade massa roliga små saker direkt.

Aldrig sett nåt liknande.
 
t-rex skrev:
Skall dissikera skiten under helgen. Men jo, vid första försöket så körde jag en hederlig format c:, sedan ren installation. I samm sekund som jag sedan satte i nätverkssladden kopplade skiten upp och öppnade 4-5 popups. Search and destroy hittade massa roliga små saker direkt.

Aldrig sett nåt liknande.

Finns väl statistik på det men det tar väl ungefär 7 sec för en windows burk att få virus om du saknar AV å brandvägg när du kopplar upp dej.
 
mmm skrev:
Finns väl statistik på det men det tar väl ungefär 7 sec för en windows burk att få virus om du saknar AV å brandvägg när du kopplar upp dej.

När jag skriver direkt menar jag direkt och inte 7 sekunder. Tro mig, det var imponerande.
 
t-rex skrev:
När jag skriver direkt menar jag direkt och inte 7 sekunder. Tro mig, det var imponerande.
Japp direkt, råkat ut för det åtskilliga ggr..
 
t-rex skrev:
När jag skriver direkt menar jag direkt och inte 7 sekunder. Tro mig, det var imponerande.

Installera Mozilla Firefox och säg åt honom att sluta använda Internet Explorer - det är ett såll. Det trista är att Windows Update inte fungerar med några andra browsers än IE.
 
Skalman skrev:
Installera Mozilla Firefox och säg åt honom att sluta använda Internet Explorer - det är ett såll. Det trista är att Windows Update inte fungerar med några andra browsers än IE.


:7peta Opera :mattias
 
Det är en hon. Jag propagerar för opera, men (än så länge) för döva öron. Hon ansåg sig oändligt oskyldig till att ha surfat på de sidorna som torde ha varit orsaken till iallfall några av de mer ändamålsenliga dailarna...
 
t-rex skrev:
Det är en hon. Jag propagerar för opera, men (än så länge) för döva öron. Hon ansåg sig oändligt oskyldig till att ha surfat på de sidorna som torde ha varit orsaken till iallfall några av de mer ändamålsenliga dailarna...

Opera eller FF har ingen större betydelse, de är rätt likvärdiga. De har iaf det gemensamt att de är helt överlägsna IE.
 
t-rex skrev:
Det är en hon. Jag propagerar för opera, men (än så länge) för döva öron. Hon ansåg sig oändligt oskyldig till att ha surfat på de sidorna som torde ha varit orsaken till iallfall några av de mer ändamålsenliga dailarna...

Hon kanske är nymfoman Micke? Har du haft flyt nu? :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top