Oj vad arg mc-rasisten blev!!

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Tidigare idag när jag var ute och njöt av lite härlig sensommar mc-åkning,
blev jag plötsligt varse att det finns mc-rasister,
Det kom en gubbe i blå saab från en parkering och nästan rammar mig.
Jag åkte i på en två-filig i 50km/h på 50väg, när jag klarat mig från första nära döden upplevelsen svänger han helt plötsligt en u-sväng från den andra filen.. jag får bromsa så asfalten skrynklade sig och klarar mig med ca 0,5m.
Jag hänger mig på tutan...då till min förvåning hoppar gubben ut(bilen står mitt i vägen)..o gapar o skriker så det ekar mellan husen pekar på sin blinkers... och att han ska ringa polisen (skulle allt så sätta dit mig för att vara mc-förare som han inte såg)..ja gör det säger jag i lugn ton..och att man inte ska byta två filer i på samma gång
han skriker att "era jävla motorcyklister ni far runt över allt"= Rasist
Han går mot bilen...
Jag frågar vem tror du skulle få mest ont du eller jag om vi hade krockat???
då vänder och hotar mig med att NU RINGER JAG POLISEN med moblen i högsta hugg.

Ja gör det ...fniss fniss säger jag då blir ahn helt ursinning
Jag trodde gubb f..n skulle flyga på mig
Denna gång gapar och ställer frågan om jag fattar trögt..sen hoppar han in i sin bil och gasar så han nästan kör över en tant

Duke0

Duke0 skrev:
Tidigare idag när jag var ute och njöt av lite härlig sensommar mc-åkning,
blev jag plötsligt varse att det finns mc-rasister,
Det kom en gubbe i blå saab från en parkering och nästan rammar mig.
Jag åkte i på en två-filig i 50km/h på 50väg, när jag klarat mig från första nära döden upplevelsen svänger han helt plötsligt en u-sväng från den andra filen.. jag får bromsa så asfalten skrynklade sig och klarar mig med ca 0,5m.
Jag hänger mig på tutan...då till min förvåning hoppar gubben ut(bilen står mitt i vägen)..o gapar o skriker så det ekar mellan husen pekar på sin blinkers... och att han ska ringa polisen (skulle allt så sätta dit mig för att vara mc-förare som han inte såg)..ja gör det säger jag i lugn ton..och att man inte ska byta två filer i på samma gång
han skriker att "era jävla motorcyklister ni far runt över allt"= Rasist
Han går mot bilen...
Jag frågar vem tror du skulle få mest ont du eller jag om vi hade krockat???
då vänder och hotar mig med att NU RINGER JAG POLISEN med moblen i högsta hugg.

Ja gör det ...fniss fniss säger jag då blir ahn helt ursinning
Jag trodde gubb f..n skulle flyga på mig
Denna gång gapar och ställer frågan om jag fattar trögt..sen hoppar han in i sin bil och gasar så han nästan kör över en tant

Duke0

Låt gubben ringa polisen! Tror han backar när dom kommer :)

MVH Martin

DU borde ringt polisen! Nästan gång är det bara att göra det :tummenupp

Sånna skall smaka på egen medicin!

Gubbe i blå Saab är inte att leka med. Hade han inte keps?

Duke0: Skall du åka något imorgon?

Man blir ju fan mållös!
Inte nog med att du blir hotad...fanstyget kör ju SAAB och majorieten när det gäller SAAB-förare är att de fan inte är medlemmar i MENSA. Den saken är klar. :kocko
När jag kör bil och inte gasar som en tok(sällan)utan väljer att gå åt sidan när folk ligger och trycker i baken som en extra dragkrok. 8 SAAB-förare av 10 skiter i att tacka för det ligger i människans natur att bete sig som en komplett idiot när man är ute på vägarna. Dessutom så dom andra 2 som tackar har säkert bara lånat bilen. :tummenupp

Jag tycker du skulle gett den fan en dansk skalle! :huvet

tokmaa skrev:
Man blir ju fan mållös!
Inte nog med att du blir hotad...fanstyget kör ju SAAB och majorieten när det gäller SAAB-förare är att de fan inte är medlemmar i MENSA. Den saken är klar. :kocko
När jag kör bil och inte gasar som en tok(sällan)utan väljer att gå åt sidan när folk ligger och trycker i baken som en extra dragkrok. 8 SAAB-förare av 10 skiter i att tacka för det ligger i människans natur att bete sig som en komplett idiot när man är ute på vägarna. Dessutom så dom andra 2 som tackar har säkert bara lånat bilen. :tummenupp

Jag tycker du skulle gett den fan en dansk skalle! :huvet

Du låter lite negativ...

/H

tokmaa skrev:
Inte då...bara realist...du kanske kör SAAB och känner dig träffad?! :D

Tyvärr inte, läste bara det du skrev...

Förmodligen har du rätt.

/ H

Du skulle nästan ha använt det däringa bulliga kevlaret i mitten på din handske.

Gubbar är farliga... Citerat från senaste nr av min lokala gratisblaska: "Förra helgen urartade situationen i Stuvsta. En man blockerade vägen för en 15-årig pojke på moped. När pojken väjde slog mannen en sko i huvudet på honom och han körde in i en trädgårdsmur."

Synd att du inte tog nummret på bilen så att "vi" kunde veta vem har var :fatta!

Det var det som hände för tre veckor sen när jag körde in i en 19-åring med en S40, och kvadade min 3-månaders gamla ninja zx10r :(

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph