Hojfanskapet bråkar lite med mig och jag har ju tummen mitt i handen så ALLA förslag på vad det kan var för fel mottages tacksamt.
Problemet med hojen är att den har en ryckig gång när jag försöker hålla en konstant hastighet. Ju lägre varv och växel desto tydligare märks det av, värt att nämna är att motorn går som en klocka i alla övriga situationer...just förutom när man försöker hålla en konstant hastiget då den blir lite ryckig.
Hojen och drivpaketet har visserligen rullat 2200 mil nu men ser fint ut och kedjan är bra spänd så jag tvivlar på att detta är problemet. En "bekant
" här på forumet pratade om emulsionsrör, har sökt på ämnet men blir inte vidare klok på det, har jag ens det på min hoj som har sprut
.
Jag är allmänt frustrerad och vetifan vad som kan vara fel så ALLA tips och ideér är som sagt välkomna.
/Pinky
Problemet med hojen är att den har en ryckig gång när jag försöker hålla en konstant hastighet. Ju lägre varv och växel desto tydligare märks det av, värt att nämna är att motorn går som en klocka i alla övriga situationer...just förutom när man försöker hålla en konstant hastiget då den blir lite ryckig.
Hojen och drivpaketet har visserligen rullat 2200 mil nu men ser fint ut och kedjan är bra spänd så jag tvivlar på att detta är problemet. En "bekant
.Jag är allmänt frustrerad och vetifan vad som kan vara fel så ALLA tips och ideér är som sagt välkomna.
/Pinky
. Drog du en vals för mig med dom där emulsionsrören eller vad, jag är förvirrad