Ofta över 200 ?

Över 140 är inte bekvämt längre stunder... över 200 är aldrig bekvämt för varken nacke eller armar.
 
Har ni kört 200?
Det är lite som att fråga om någon kört över 80 med bilen.
 
200 var gång man kommer utanför stan i stort sett. Går rätt fort upp dit.
 
Jag var nog över den farten varje gång jag var ute å körde när jag hade R6an. Det var ju bara så grymt skönt att accelerera den. Det är en av anledningarna till varför jag inte kör gata längre...

Att ligga å nöta över 200 var inte något jag provade ofta.
 
Kom hem efter lite toruing Sthlm - Luleå - Tärnaby - Trofors (Norge) - Trondheim - Röros -Sthlm. I Norge höll jag mig under 30 över tillåtet överallt. Hem genom Sverige blev det 160-180 på 90-110 väg. Hjälmfan gör att det är obekvämt att köra över 200+ några längre sträckor - kinderna får ta emot trycket. En SHOEI XR-1000 som satt stenhårt första månaden men den har blivit lite stor.
 
Sällan det lönar sig att köra över 200km/h .... man får tanka så ofta att det tar ut sig. Har ägnat långa touringpass på R1 för att reda ut den saken!

Annars försöker jag hitta vägar där det är tillräckligt många kurvor för att man inte ska kunna köra 200km/h.

/Oscar
 
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
 
Håller med. Den drar så förbannat mycket då. Däremot fick jag till en all time low i Norge. Regn och farter kring 80-110 i 20 mil på kurvig väg och jag kom ner på 0,5 l/mil! Har aldrig varit i närheten. Brukar dra ca 0,75-0,85 för vanlig gatkörning med obligatoriska tok-acc m.m. när jag har räknat.

Enkie skrev:
Sällan det lönar sig att köra över 200km/h .... man får tanka så ofta att det tar ut sig. Har ägnat långa touringpass på R1 för att reda ut den saken! Annars försöker jag hitta vägar där det är tillräckligt många kurvor för att man inte ska kunna köra 200km/h. /Oscar
 
Blir man inte helt slut i nacken av att ligga i såna farter? Vad drar en Blackbird i de farterna förresten? På R1:an skulle det vara en virvel i tanken i alla fall. Med 17 liters tank kommer man inte så långt då. :)

Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
 
Ja du ,,, du e väl en given fartdåre som oss alla andra ,,, :D
hur fort har du kört med bilen då ?
jag har lagom lyckats med att pressa mig till 200 med min 9000Cd från 93 (ej turbo) har äcklat mig i en DeTomaso Pantera i dryga 270 ,, de var spännande :tuttar

duckie skrev:
Jag har bara kört över 200 två gånger. Första gången mosade jag en fågel och jag fick ta bort likdelar i timmar efteråt. Andra gången var igår, då visade mätaren ruskiga tvåhundratio kilometer i timmen !! !!

Om jag hade en snabbare hoj skulle jag åka så fort hela tiden.
 
Har varit över 200 knyck ett handfull gånger.Kalla mej feg,kyckling,tönt, jag är bara rädd om livet..
 
Nicke skrev:
Blir man inte helt slut i nacken av att ligga i såna farter? Vad drar en Blackbird i de farterna förresten? På R1:an skulle det vara en virvel i tanken i alla fall. Med 17 liters tank kommer man inte så långt då. :)

Nä, det var grymt bra vindavvisare på Blackbirden. Men över 250 började det rycka å närmre 300 så drog å ryckte det överallt. Framför allt skallen.... Man fick ju typ gam-nacke av det.... det förklarar varför ja ser ut som jag gör.... hmmm. Var nästan jobbigt att hålla sig kvar. Det ska nämnas att jag hade typ 330km/h på mätaren. När jag körde längre sträckor i den fartn så drog den upp emot 1,5 l/m... Men det är ju ett touring-åk så tanken var väl på typ 23 l. om jag minns rätt...
 
hmm.. är inte därför vi köper sporthojar? för hastigheten, de snabba accen och att få drömma om knäskrap? :va (ivf jag)

det är snarare svårt att låta bli att slinta på gasen och inte komma upp i hastighet. sen hur många av våra cyklar är bekvämma att åka på i 70 eller 90?
 
Försöker att köra över 300 varje gång...öhh jaha de va 200 ni prata om :hihi
 
Man måste ju upp i minst 120-130 för att det skall bli bekvämt, men sen ligger jag sällan i mer än kanske 160 någon längre sträcka. Å andra sidan kör jag mest på ganska trafikerade vägar och man kan aldrig lita på bilarna.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top