Ofta över 200 ?

Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
kalibrera om gps:en.
Den visar fel.

Citat:
Inskickat av SvartR1a
Va häftigt om det hade tagit och ni åkt i diket


Kul idé.
Men hur tänkte du att det skulle gått till?
Om han byter fil får han ju skylla sig själv. Man ska ha uppsikt.
Hade det hänt hade han lärt sig en ordentlig läxa.

Busan (min) drog 0,7 när jag tourade till norge en gång. Farten var konstant 230-250.
Vid 200 varvar den lite drygt 5400rpm, av 11 500 möjliga.
Det enda man känner att att det surrar lite stilla under rumpan.
Fett nice om man ska köra långt.
 
Last edited:
Någon gång har jag klöst upp Beemern i över 200 knutar. Är för snål för att köra så fort längre stunder, sitter bara och tänker på vilka enorma mängder bensin som trycks in i kubbarna varje sekund. Kawwan skulle nog skjuta alla 4 kolvar genom tanken i den farten så gammal som den är, så den har inte gjort mer än 160 med mig på ryggen.

Sedan är det en förbannelse att vara så intelligent som jag är! Man är så medveten om risker hela tiden vilket gör att man sänker farten. Man får aldrig några brudar på det sättet!
 
Kurt skrev:
Sedan är det en förbannelse att vara så intelligent som jag är! Man är så medveten om risker hela tiden vilket gör att man sänker farten. Man får aldrig några brudar på det sättet!

Nu när du har insikten är det bara att gå ut och polera Z750:n och plocka upp brudarna.
 
.

Som så många andra här (verkar det) så har jag tvångstankar och känner mig tvungen att åka över 250 på mätaren varje gång jag är ute och kör, jobbigt när man bara ska ta en raggarrunda på stan... Marschfart däremot ligger oftast emllan 140-170. Mest beroende på hur kurvigt det är.
 
Med bilen: Hela tiden
Med hojen: 125cc power... eller nja... det var ju inte så
 
När lusten, väglaget, vägens storlek, samt sikten är bra så! klart man drar på :tummenupp .Skulle inte ha en sporthoj om jag inte gillade att gasa ibland :va . men det har kanske med åldern att göra, när man blir gubbe så kör man vell lugna turer med fransarna på customhojen :lol men den dagen den sorgen :yoparty
 
Comi skrev:
kalibrera om gps:en.
Den visar fel.

Citat:
Inskickat av SvartR1a
Va häftigt om det hade tagit och ni åkt i diket


Kul idé.
Men hur tänkte du att det skulle gått till?
Om han byter fil får han ju skylla sig själv. Man ska ha uppsikt.
Hade det hänt hade han lärt sig en ordentlig läxa.

Busan (min) drog 0,7 när jag tourade till norge en gång. Farten var konstant 230-250.
Vid 200 varvar den lite drygt 5400rpm, av 11 500 möjliga.
Det enda man känner att att det surrar lite stilla under rumpan.
Fett nice om man ska köra långt.
Morsning. Då har du 1 kugg större fram, och 5 kugg mindre bak. Eller?
 
Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
Du menar att denna blackbird var standard?
Garttis isf till ett lysande ex. vad jag har sett går de knappt 290 i verklig fart.
DE knäckte aldrig 300 gränsen.
 
Comi skrev:
kalibrera om gps:en.
Den visar fel.

:va å varför skulle den göra det? Det går för det första inte att "kallibrera" en GPS. För det andra har du en felmarginal med en civil gps mottagare på 0,05m/s vilket gör ca 0,15km/h. Ända möjligheten för gps'en att visa fel är om den tappar mottagning under tex. 1 sek, (den tar sin position 1 gång per sekund, och sen räknar den ut hur lång tid det har tagit mellan två positions mätningar) och loggar först den 3:e, som en andra. Då luras den att tro att den färdats dubbelt så långt på två sekunder. Alltså skulle max loggen ligga på betydligt mer än 302 km/h. Om det inte va så att jag körde i 150km/h... å höll på att blåsa av.... :fatta! Dhaaaa
 
Silwer skrev:
Du menar att denna blackbird var standard?
Garttis isf till ett lysande ex. vad jag har sett går de knappt 290 i verklig fart.
DE knäckte aldrig 300 gränsen.

Jag vet inte om den var helt standard, jag var andra ägaren på den. När jag lämnade den på service så konstaterades det att NÅGOT var gjort på den, typ annat luftfilter och så. Men den krånglade aldrig så förgasare å sånt blev aldrig isär skruvat, därför nöjde jag mig med det.
Men jag vill minnas att Japanerna visst fick upp den officiellt i över 300km/h.
304km/h tor jag var den första siffran som kom ut.... Men över 300 var det iaf, det är jag säker på. Sen kom Busan och Kawa 12:an så då var den trea helt plötsligt.... :gnissla
 
Njä, det är väl tveksamt om en zx12an klarade gränsen, ibland och ibland inte.
Nåja det var din hoj, och jag hart ju inte kört den så det är väl ingen idé att bråka.
 
Hmmm ... jag har bara lyckats skrämma upp min VFR750 till 250.
Men den hastigheten var helt ok för mig. :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top