Offroadlyft

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
Hur lyfter ni era tyngre offroadmaskiner vid kedjejustering o annan bakdelsomvårdnad?:confused:
Är inte riktigt förtjust i depåstöden som finns.:rolleyes:

med en sån där crosspall som jag antar du menar.. har alltid funka bra :va lyfter även fyrhjulingen med den :)

med en sån där crosspall som jag antar du menar.. har alltid funka bra :va lyfter även fyrhjulingen med den :)

Menar du en sån där med en fotpedal.....har kollat såna men tycker det verkar tungt att lyfta närmare 200kg med en sån plus att lyfthöjden bara är 100mm vilket jag tycker verkar i minsta laget sen blir det väl lite okontrollerad nedsänkning typ pang ner med en sån.......eller??
Jag testade faktiskt för länge sen en sån men den var för hög o gick inte in under hojen.

Menar du en sån där med en fotpedal.....har kollat såna men tycker det verkar tungt att lyfta närmare 200kg med en sån plus att lyfthöjden bara är 100mm vilket jag tycker verkar i minsta laget sen blir det väl lite okontrollerad nedsänkning typ pang ner med en sån.......eller??
Jag testade faktiskt för länge sen en sån men den var för hög o gick inte in under hojen.

tjo 200kg e mycket.. får nog köpa en sån som går o pumpa upp.. jag har provat upp till ca 180 kg efter de börjar den knaka :D

De tyngre offroadhojar jag har ägt (Triumph Tiger, DR800) har antingen haft centralstöd, eller så har jag använt ett vanligt depåstöd med klackar. På mina lättare maskiner (TTR600, DR500, XT125) har crosspallen fungerat utmärkt, även om vissa varit lite för låga så man har fått lyfta på dom på pallen = Ropa på sambon när det varit dags...

Ställ den upp och ner på styret och sadeln, Har du aldrig meckat cykel?:D

En pedallyft borde väl funka, lyft lite samtidigt som du trycker upp den.
Har inte haft några problem att "smyga" ner hojen på min. iofs väger inte min TTR riktigt 200kg.

Eller köp ett svingstöd från biltema för 60 spänn...

Nej, svingstöd.
82-329_l.jpg

Ställ hojen på sidostödet.
Sätt denna under svingen vid bakhjulet på motsatt sida.
Skruva upp hjulet i luften.
Smörj kedjan.
Skruva ned igen.
Klart.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden