Offroadlyft

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Hur lyfter ni era tyngre offroadmaskiner vid kedjejustering o annan bakdelsomvårdnad?:confused:
Är inte riktigt förtjust i depåstöden som finns.:rolleyes:
 
med en sån där crosspall som jag antar du menar.. har alltid funka bra :va lyfter även fyrhjulingen med den :)
 
med en sån där crosspall som jag antar du menar.. har alltid funka bra :va lyfter även fyrhjulingen med den :)

Menar du en sån där med en fotpedal.....har kollat såna men tycker det verkar tungt att lyfta närmare 200kg med en sån plus att lyfthöjden bara är 100mm vilket jag tycker verkar i minsta laget sen blir det väl lite okontrollerad nedsänkning typ pang ner med en sån.......eller??
Jag testade faktiskt för länge sen en sån men den var för hög o gick inte in under hojen.
 
Menar du en sån där med en fotpedal.....har kollat såna men tycker det verkar tungt att lyfta närmare 200kg med en sån plus att lyfthöjden bara är 100mm vilket jag tycker verkar i minsta laget sen blir det väl lite okontrollerad nedsänkning typ pang ner med en sån.......eller??
Jag testade faktiskt för länge sen en sån men den var för hög o gick inte in under hojen.

tjo 200kg e mycket.. får nog köpa en sån som går o pumpa upp.. jag har provat upp till ca 180 kg efter de börjar den knaka :D
 
De tyngre offroadhojar jag har ägt (Triumph Tiger, DR800) har antingen haft centralstöd, eller så har jag använt ett vanligt depåstöd med klackar. På mina lättare maskiner (TTR600, DR500, XT125) har crosspallen fungerat utmärkt, även om vissa varit lite för låga så man har fått lyfta på dom på pallen = Ropa på sambon när det varit dags...
 
Ställ den upp och ner på styret och sadeln, Har du aldrig meckat cykel?:D

En pedallyft borde väl funka, lyft lite samtidigt som du trycker upp den.
Har inte haft några problem att "smyga" ner hojen på min. iofs väger inte min TTR riktigt 200kg.
 
Eller köp ett svingstöd från biltema för 60 spänn...
 
Nej, svingstöd.
82-329_l.jpg


Ställ hojen på sidostödet.
Sätt denna under svingen vid bakhjulet på motsatt sida.
Skruva upp hjulet i luften.
Smörj kedjan.
Skruva ned igen.
Klart.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top