offroad = billig försäkring (blir bygga om till supermotardstuk)
tvåcylindrig 4 ventilare = turbo

liten motorvolym är inget krav men vill ha en så lätt hojj som möjligt då jag ändå kan plocka effekt, räknar med runt 0,5bars laddtryck och därmed 25% mer effekt
need i say more??
jag får tacka så mycket för tipsen! kardandrivning låter lite sisådär har nog hellst drev&kedja men vi får se... ska titta över dessa modeller nu.....
detta kom jag fram till så här på rak arm (modellerna skiljer sig ju endel mellan årsmodeller ja kollade bara lite snabbt på blocket):
Africa Twin - såg lite klumpig ut
Transalp - ser hyfsat lovande ut
Highlanden - kunde inte hitta så mycke om denna, finns den av äldre årsmodell?
tenere - kan nog se skaplig ut om man plockar bort kåpor & bygger om lite..
Honda XLV 750 - såg ut i princip samma som dom andra
supertenere 750 - såg sådär ut...
Kawasaki KLE 500 - såg rätt hyffsad ut, vattenkyld dessutom såg jag vilket är bra... men det är kanske alla dessa...
de som gör dessa inte allt för snygga är tanken känns de som den är för stor & hög, kanske går slänga på en mindre tank från nån annan hojj eller så va tror ni om den idén nån som prövat?? vill att hojjen ska se ut som en enduro, typ fast me lite mindre & bredare landsvägsdäck dessutom, dvs motordstuk

är inte rädd för att bygga om & knåpa & så... fler tips mottages, vad väger en sådan här offroad 6-750cc?
får tacka för hjälpen än så länge, en hel del hojjar såg ut att ligga i rätt prisklass!