Offroad Tråden

Du är ute en dag försent, jag och Jocke var där igår och idag är det ju körning i Ånnaboda

Jo jag vet, men tänkte bara kolla... Jobbade hela dagen igår och hojjen låg helt isärplockad så det mekades friskt igårkväll.
Nu blev det iallafall inget hos J.L pga regnet så jag åkte cross/enduro i Hallsberg istället :)

Då kollar jag med lite bättre framförhållning inför den här gången, ska det offroadas något i helgen?
Enduro spåret i Hallsberg är stängt pga arbete på slingan, crossbanan är öppen vad jag vet. Någon som är sugen på att köra i Vingåker?

Då kollar jag med lite bättre framförhållning inför den här gången, ska det offroadas något i helgen?
Enduro spåret i Hallsberg är stängt pga arbete på slingan, crossbanan är öppen vad jag vet. Någon som är sugen på att köra i Vingåker?

suget finns men pga skada kommer jag inte kunna köra på ett bra tag

Fullbokad hela helgen tyvär...
Hur funkar det i Vingåker? Med licens och klubbmedlemskap och så vidare.

Fullbokad hela helgen tyvär...
Hur funkar det i Vingåker? Med licens och klubbmedlemskap och så vidare.

Man måste nog vara medlem i en klubb sen är det bara att pröjsa nån femtiolapp eller två och köra. Tror att man får åka både enduroslingan och crossbanan för samma avgift men är inte helt säker på den saken.
Har något svagt minne av att det spåret är riktig "svensk enduro" :gnissla men crossbanan är allatiders :tummenupp

Askersund´s gänget ska förmodligen dra till Hallsberg på Lördag och testa den crossbanan. Vi har aldrig varit där, bara kört i Ljungås så det blir kul med nått nytt, hoppas jag.

Johan vad har du gjort? Eftersom du e skadad.

Sålde hojjen idag så jag uteblir från helgens gasande.
Ni från Askersund som kör mkt i Ljungås kommer att känna er som hemma på Hallsberg, bara sand,sand och åter sand... :D

Kör hårt!!! :tummenupp

Axeln känns bättre nu, har inte varit så här bra sen i juni så jag hoppas på att kunna köra snart, hojen är klar i allafall

Bifogat

• crosshusa3.jpg
    crosshusa3.jpg
    102.2 KB · Visningar: 60
  • crosshusa4.jpg
    crosshusa4.jpg
    105.9 KB · Visningar: 47
  • DSC00008.jpg
    DSC00008.jpg
    113.5 KB · Visningar: 52
någon mer än jag som ska köra is i vinter?

Fågeln kan du nog räkna med, han kör ju nästan mer på vintern än sommaren, Mario och Stefan kör väl säkert också. Jag har inga däck och de senaste årens vintrar motiverar inte direkt till investeringar i isdäck, jag kanske hinner ändra mig men som det är nu så skiter jag i det.

Det ryktas om isåkning i helgen, det ska tydligen vara fin is på sina håll. Redan förra helgen hade det körts, jag tror det var på Lången.

någon mer än jag som ska köra is i vinter?

Har du skaffat däck? Är det 18" eller 19" på fälgarna du har? Träffade Henke K idag och han kunde sälja 19" bakdäck för bra pris.

Last edited:
Fågeln kan du nog räkna med, han kör ju nästan mer på vintern än sommaren, Mario och Stefan kör väl säkert också. Jag har inga däck och de senaste årens vintrar motiverar inte direkt till investeringar i isdäck, jag kanske hinner ändra mig men som det är nu så skiter jag i det.

Det ryktas om isåkning i helgen, det ska tydligen vara fin is på sina håll. Redan förra helgen hade det körts, jag tror det var på Lången.

Har du skaffat däck? Är det 18" eller 19" på fälgarna du har? Träffade Henke K idag och han kunde sälja 19" bakdäck för bra pris.

ska hämta på fredag, jag har inte kollat men jag hoppas att det är 18 bak,

försök att hitta däck du med, du har ju crosshjul nu, dom håller ju några år

Om jag bara lyckas transportera ut mig själv och hojen blir det åka på Hjälmaren på lördag :yoparty

Hälften av dubben i framdäcket har tagit jullov tyvärr men man får ju rulla lite iaf. Nån som har ett bra 21" endurodubb att sälja??

Fattar inte vad ni har för vatten i era trakter? Kan inte tänka mig att det går att åka på sjön hemma än på ett tag å nu är det ju milt igen. Måste kolla isen hemma på lördag. Är så förbannat hojåkarsugen så det finns inte, nästan värt att kränga på dubbisarna för att köra en dag.

Fattar inte vad ni har för vatten i era trakter? Kan inte tänka mig att det går att åka på sjön hemma än på ett tag å nu är det ju milt igen. Måste kolla isen hemma på lördag. Är så förbannat hojåkarsugen så det finns inte, nästan värt att kränga på dubbisarna för att köra en dag.

nej det fattar inte jag heller.. och nu ska det väl bli + ett par dagar oxå

Dom lokala variationerna verkar vara väldigt stora just nu. På vissa ställen är det knappt is och bara någon/några mil bort är det 10cm

Annordnas det lektävlingar på isen?

Ibland, men vanligast är nog att man kör ut ett gäng och "jagar" varandra som på vilken träning som helst. Fast i och för sig är ju det en form av lektävling.

Det finns Is-rm men det körs väl i princip från Gävletrakten och norrut.

Last edited:
Back