Offroad tips ?

Pebl skrev:
Offroadförsäkringarna går väl att teckna på de modellerna som är på max 750cc tror jag.
Går alldeles utmärkt att teckna offroadförsäkring på en Honda Varadero (1000cc).
Däremot går det inte att teckna en offroadförsäkring för Suzuki Vstrom (1000cc).

Så det som styr vilka som går att försäkra som offroad, är nog vad försäkringsbolagen anser sig vara offroadhojar.

Ps.Exemplet ovan gäller Bilsport & MC ds.

IF trodde min förra XT 350 -86 var en enduro när jag ringde... Det var ju ingen novemberkåse-vinnare direkt... aight

The Ace,
Jag kan bara hålla med Pebl i denna fråga - kolla på de lite större "äventyrsmaskinerna". Det borde finnas nåt som passar både plånbok och leklystet sinne, utan att försäkringsbolagen rånar dig på sista slanten. Japanerna är ju säkra kort, men mycket skoj (och en del underhållsarbete) kan du hitta i Elefanterna från Cagiva (750 eller 900). Åkmaskiner av (och med) klass, med rätt twin-känsla och ett ljud som ger ståpäls!

Jag tycker du skall satsa på en vanlig gathoj, offroad försäkringarna börjar försvinna. Jag betalar för halvförsäkring 590kr/mån för min Bandit1200N -98, och jag är 22år. Offroad/enduro är hur tråkigt som helst på gata.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul