Offroad i löpspåret ?

Jag brukade i moppeålder gena över golfbanan varje dag till skolan. Blev lite jobbigt när vaktmästaren eller vad det heter lärde sig vilka tider man brukade komma på bara :D

burner skrev:
:rofl , då blev det fart på moderatbandyspelarna eller ?

Något. Det var en bana modell finare .
Det blev läge att fästa blicken långt bort och börja växla upp...
Att man hade nytt bakdäck gjorde ju inte saken bättre :rolleyes: :rofl

KawaChris skrev:
det är stor skillnad att köra på en bil och att köra på en människa. Se bara på filmen om den spanska rånaren...

Får man en hoj som kommer i 200+ i arslet på bilen så lär ju resultatet bli ungefär detsamma som att smälla med en joggare i 40.

Last edited:
bara för att man kör på ett joggingspår så behöver man inte hålla fullt med ställ förbi joggarna. det är ju bara att åka av spåret och ut i skogen när man passerar dom så är ingen skada skedd.

jag spelar ju golf själv på ganska hög nivå, men jag skulle fan garva ihjäl mig och det kom en fet 570 och drog över fairway med en stor strut av gräsregn bakom sig :D fan va läckert

bebbe skrev:
Gör inte det! Vissa joggare är ju tokiga. När min syrra hade häst så var dom ibland tvungna till att gena över joggingspår när dom var ute och red i skogen. Det var väll någon tokig joggare som tyckte detta var jävligt jobbigt så han/hon spännde upp en stål vajer i lagom hals höjd för att få stopp på det. Kan säga att jag och mina polare var mycket i den skogen efteråt för att förhoppningsvis hitta den skylldige :mad: :kocko

Om den enskilda händelsen formade din bild av joggare som ett relativt mentalstört släkte så kan du kanske förstå att rätt många inte gillar motorcyklister alls när de sett ett antal köra som svin...

lee skrev:
Om den enskilda händelsen formade din bild av joggare som ett relativt mentalstört släkte så kan du kanske förstå att rätt många inte gillar motorcyklister alls när de sett ett antal köra som svin...

Japp, särskilt efter det att jag själv springer ca 5-6mil i veckan :rolleyes:
Nej, det är nog mer folk i allmänhet jag tycker att det avspeglar.

Finns en lag som heter terrängkörningslagen. Det står att man inte för köra i terrängen (typ). Det finns ett undantag i lagen för banad terräng som allmänt används används för trafik. Så om löparspåret brukar användas för att åka i så är det ok? Svårtolkad lag detta hära.. :va

SJÄLVKLART kör man inte enduro/offroadhoj i joggingspåret!!! :kocko
Folk som kör så eller på annat sätt retar upp "Svensson", genom att köra oreggad cross eller åka enduro på andra ställen som är mindre lämpliga, förstör för alla seriösa enduroförare. Det är förbannat svårt för klubbar runt om i Sverige att få tillstånd att lägga tränings-slingor för aktiva förare, och det blir verkligen inte lättare genom att polis eller länsstyrelser får in klagomål om buskörning i terrängen från "vanligt folk". :fakta

electronaut skrev:
Finns en lag som heter terrängkörningslagen. Det står att man inte för köra i terrängen (typ). Det finns ett undantag i lagen för banad terräng som allmänt används används för trafik. Så om löparspåret brukar användas för att åka i så är det ok? Svårtolkad lag detta hära.. :va

Man får inte köra fortare än högsta tillåtna hastighet på aktuell väg heller. Vidare räknas väl bakhjulsåka och stoppies som vårdslöshet i trafik eller har jag fel?

Jag håller med om att det inte är lämpligt att köra i joggingspåren bl a för att man förstör för seriösa åkare. Dessutom är dom i allmänhet för trånga och knixiga för min smak. Många av joggarna är ju vältränade så man vill helst inte råka i handgemäng med dom heller :lol

Själv skulle jag köra traktorvägar och mindre grusvägar istället men jag stör mig lite på att det vart såna reaktioner på just detta. Man ska inte kasta spjut i radhus eller hur var det nu...

Jag har själv kört enduro på "småvägsäventyr" i yngre dagar, inga joggingspår dock.
Jag måste nog säga att jag tycker det är "fulare" att köra offroad i ett joggingspår än att köra för fort på allmänväg.
Sedan ska man inte ligga och flåsa i 200knutar på 70väg heller, men jag anser nog att det blir lite som att köra bil på gångvägarna kring villakvarteren.
Ingen joggare eller hundpromenerare är beredd på att det kommer en mc i väl tilltagen hastighet ( jag antar att man kör fortare än vad man cyklar ) för det är juh ett motionspår för icke motorburen aktivitet.
Medans man på ngt sätt kan förutsätta att det på en väg avsedd för fordonstrafik kommer en bil eller mc.
Men jag rättfärdigare inte det ena eller det andra, jag tycker det har varit minst lika starka reaktioner på 250km/t körningar, stoppies och bakhjulning i städer osv.
Tror inte folk reagerar kraftigare för att det handlar om offroad, jag tex har väldigt svårt att se det fina i att ligga och åka bakhjul utanför donken mitt i stan :kocko
//Tobbe

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...