Offroad för max 15K

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det är såhär att jag sitter och är skitsugen på att köpa på mig en leksak.
MEN, pengar har man ju sällan gott om, så jag tänkte höra med offroadeliten här inne om och vad det är möjligt att skaffa sig för hoj för 15papp MAX.
Jag vet att en vettig hoj kostar kring 30, men nu ska detta vara ngt att ta fram ibland för att köra en repa på grusväg då och då.
Så kravet är egentligen L-reggat och fyrtakt.
Frågan är ju nu, säg att jag lyckas springa på en TT350 eller liknande för den pengen.
Köper jag på mig en vansinnig massa problem eller "bara" en buske som funkar?
Förstår ni vad jag menar? Om inte motfråga gärna och kom med sågningar eller tips.
En enduro hade ju gått att få tag på men det är inte riktigt så jag vill använda hojen.
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Den hade inte varit otrevlig nej :tummenupp
Synd bara att inte stålarna finns nu, då hade jag garanterat varit intressent på den biken.
Men hur är egentligen äldre fyrtaktshojar likt denna?
Hörde från ngn att dom kunde vara extremt kinkiga att starta tex?
Iofs borde detta bero på dåligt underhållna prylar.....väl?
//Tobbe

Om du vill ha en pålitlig hoj så hade jag kanske tittat mer på denna:
http://www.blocket.se/view/4529658.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0
Slitstarka som svin..
 
kowal skrev:
Om du vill ha en pålitlig hoj så hade jag kanske tittat mer på denna:
http://www.blocket.se/view/4529658.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0
Slitstarka som svin..
Just det dom finns ju i 250 med ja.
Det är ju kanske inte så dumt iom att det bara ska vara en leksak.
Med leksak menar jag att jag inte koncentrerar min hobby på denna maskinen utan just på vägåkningen.
I mitt fall så är nog XR 250 att föredra framför husky 610, även om Husky var den sista endurohoj jag hade i mina ägor.
Jag hade en 435CR-86 när det begav sig :) En 500CR som var moddad med annan topp och cylinder för att passa skogen bättre.
Tillverkades visst bara 100ex av den maskinen, som iofs husky gjorde med många modeller.
//Tobbe
 
lupus skrev:
Kan nog bara hålla med. XR250 är bra men ack så undermotoriserad.
DR350 har lite mer drag i motorn.
Lösningen på ekvationen: 15', kul på grus, pålitlig = DR350 :tummenupp
Ja det lär ju inte vara ngn kanonkula XR250 precis.
När det väl blir skarpt läge för köp får man väl bli lite mer kritisk.
Kolla lite siffror på maskinerna osv.
Men en DR, (moppefuckovarning på denna) är det dom som man måste modifiera tråget på om man ska köra bakhjul ideligen med?
Eller det kanske man mer eller mindre måste på dom flesta?
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Ja det lär ju inte vara ngn kanonkula XR250 precis.
När det väl blir skarpt läge för köp får man väl bli lite mer kritisk.
Kolla lite siffror på maskinerna osv.
Men en DR, (moppefuckovarning på denna) är det dom som man måste modifiera tråget på om man ska köra bakhjul ideligen med?
Eller det kanske man mer eller mindre måste på dom flesta?
//Tobbe

ah! behöver väl inte köra många km. då funka vel dom flesta hojar.
jag e nöjd me mina 20 meters jag :yoparty :arsele
 
ozeo skrev:
ah! behöver väl inte köra många km. då funka vel dom flesta hojar.
jag e nöjd me mina 20 meters jag :yoparty :arsele
Det är iofs sant, med det är ju lite trist om man tex kör alla växlar ut och en sån sak sabbar mer än det är kul i slutändan :tungan
MEN, så MÅSTE man ju inte göra det nej :rolleyes: är ju inte därför jag köper en offroad precis.
Äh skit samma, sunt förnuft gäller ju som med allt annat :tummenupp
//Tobbe
 
Kan bara instämma i att DR 350 är en prisvärd leksak!
Köpte min i vintras för 15000:- och då ingick Öhlinare,
stålomspunna bromsslangar,fatbarstyre och lite annat
småplock :tummenupp
Den var dessutom fräsh i plast,plåt o mekaniskt :D
Kollade först på XR 600 men för 15000 ca så får man
en sönderkörd/skruvad 90:a i bästa fall så den gick bort.

.
 
xrperra skrev:
Kan bara instämma i att DR 350 är en prisvärd leksak!
Köpte min i vintras för 15000:- och då ingick Öhlinare,
stålomspunna bromsslangar,fatbarstyre och lite annat
småplock :tummenupp
Den var dessutom fräsh i plast,plåt o mekaniskt :D
Kollade först på XR 600 men för 15000 ca så får man
en sönderkörd/skruvad 90:a i bästa fall så den gick bort.

.
Ja det är ju det att man hellre har en lite mindre/svagare bike som funkar bra, än en brutalare som är fullständigt buskfärdig.

Men bara för att poängtera så att ingen tar illa upp, jag kollar bara läget inför kommande köp ( TIDIGAST i höst )
Men jag uppskattar verkligen alla goda råd och tips! :tummenupp
//Tobbe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top