Offroad/Cross/Enduro

nmk banan är inte så roligt heller nu för tiden, om man e kass som mig:näsblod badar mest i leran o paddlar med fötterna :tummenupp

Någon som ska köra någonstans idag?
Funderar på att åka till sjöstorp

Så fort snön e borta kan vi inte försöka samla ihop ett stort häng härifrån å köra lite cross/Enduro ??

Så fort snön e borta kan vi inte försöka samla ihop ett stort häng härifrån å köra lite cross/Enduro ??
Ingen snö här. Jag vill ut i helgen. Kanske lite freeride ner mot Torsvik Barnarp. Fina stigar. Kom över till mig så utgår vi härifrån. Har tvätt och bastu efter körningen :)

Någon som vill dra en repa ngn dag? råkade bli med en KTM 500 EXC -12 i helgen å är sugen å testa den lite...

Var förbi Hökensås idag, glömde nya kameran (tävling)
Har aldrig kört på den banan, ser kul ut, ngn mer som vill prova i sommar?

Sist ja körde där var samma dag som jag fyllde 14(9 år sedan..) Hänger gärna på i sommar och sprätter lite sand :tummenupp

Enda ja kommer ihåg av Hökensås är att de är en väldigt mjuk sandbana... Men klart till Sommaren bör ja ha skaffat ny Grussprättare så kan man ju ta sig en tur.

Igår var set träning på Hökensås, en sak är givet. Både min son och jag ska ha en cross snarast!
Fotade för första ggn med nya kameran, lägger upp en bild senare. Hoppas prova med annat objektiv nästa ggn.

IMG_5776.jpg

Last edited:
Hehe trodde du hade en cross redan ? Men där ser man, ja är själv uta och spekulerar på en Enduro på blocket. Får ser vart man landar denna ggn. :hihi

Jag är grymt sugen på att byta skor på hojen och köra lite cross/enduro igen. Säkert 4 månader sedan nu..

Jag kör på hökan det är tungt men as kul :) bara jag får tag på en ny cross så hänger jag på :)

Vad är en bra/ok tid på Norrahammar, enduro slingan?

Att köra runt ? Beror på vilken sling du kör, långa eller korta ?!

Långa varvet (dryga milen) skulle ja säga att allt under 20 min är bra, korta beror lite på dom har olika lång sträckning där allt från 3-5km men 5km under 10 min är en bra tid.

Korta är lite bredare med sandunderlag mestadels så är mer lättkörd, dom sista 5km som är långa spåret är lite mer skog/stig knix med massa träd och inte lika brett.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back