Offroad/Cross/Enduro

Fiddeflygare

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2013
Ort
Norrahammar
Hoj
KTM 250 SX-F Musquinreplica-2011
Tjena grabbar.
Har läst lite sporadiskt i tråden och upptäckte till min lycka att det är många i jönköpingstrakten som skriver här. Jag och polaren började köra enduro med crossmaskin i somras och har inga planer på att sluta då det är galet roligt. Båda är medlemmar i NMK och brukar köra där men det har blivit lite kört i höst eftersom de stänger banan fram och tillbaka hela tiden :huvet.
Vi hade tänkt rasta hojarna i går men det gick ju naturligtvis inte och det var när jag letade efter öppna banor som jag hittade detta forum. Känner någon av er till några öppna banor som man kan nyttja innan snön kommer och gör det okörbart utan dubbdäck?
Läste i tråden om Lingonbanan och Sjöstorp och funderar på att kanske dra till någon av dem en helgdag vid tillfälle, är det någon markägare eller liknande man måste kontakta innan körning isåfall eller vad gäller? Eller har ni andra tips på öppna banor? Väntar iofs på att NMK ska öppna upp ett spår igen så man kan köra lite men det vet man ju inte hur lång tid det kan ta :tungan
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nu i höstas satte dom igen infarten till lingonbanan med stora stenar men går komma in med bara cross. Annars är väll inte sjöstorp en dum idé. Annars finns det ju fin skog runt norrahammar :)
 

Fiddeflygare

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2013
Ort
Norrahammar
Hoj
KTM 250 SX-F Musquinreplica-2011
Nu i höstas satte dom igen infarten till lingonbanan med stora stenar men går komma in med bara cross. Annars är väll inte sjöstorp en dum idé. Annars finns det ju fin skog runt norrahammar :)

Tråkigt att de blockerat infarten till Lingonbanan, är det en sur markägare eller någon annan som inte vill att folk ska köra där?

Är de bar å åk på Sjöstorp? Ingen markägare som måste kontaktas eller förening eller liknande?
Om inte så låter det som en vettig träningsbana när NMK håller stängt :yoparty
 
Last edited:

Fiddeflygare

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2013
Ort
Norrahammar
Hoj
KTM 250 SX-F Musquinreplica-2011
Även jag är sugen som satan, haft körtorka i 2 månader snart men precis som VH är det tjockt i helgen för mig :(.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag vill påstå att hok är helt okörbart i det här vädret... banan blir uppkörd på bara några varv men bemästrar man lervälling och stora stenar äre bare o kör !
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tråkigt att de blockerat infarten till Lingonbanan, är det en sur markägare eller någon annan som inte vill att folk ska köra där?

Är de bar å åk på Sjöstorp? Ingen markägare som måste kontaktas eller förening eller liknande?
Om inte så låter det som en vettig träningsbana när NMK håller stängt :yoparty

Vet inte vad som hänt där ute och varför dom blockat infarten, marken äger kyrkan i Mulseryd/Bottnaryd så tror inte de är dom som blockerat infarten.
 

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
690 SMC -09
Står ju dock såhär på Hoks Startsida?
Tänkte så ni inte åker dit i onödan. :)

Banan är stängd för säsongen
välkommen åter 2014-04-01
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Sjöstorp är absolut ett bra ställe att köra av sig på :) Helt okej bana. Nästan så man vill försöka ge på sig den själv. Men tänk på att varken den eller lingonbanan är lika fina som större banor. Det är mycket sten och rätt ojämn mark men klart godkänt att köra på :tummenupp

Sist dom satte igen lingonbanan var pga folk slängde skräp där. Men om det är av samma anledning nu det vet jag inte.
 

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
nmk har öppnat sin bana igen. gött att man ska bort i helgen:huvet mn blir väl o köra några varv på julafton:banana
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Sjöstorp är absolut ett bra ställe att köra av sig på :) Helt okej bana. Nästan så man vill försöka ge på sig den själv. Men tänk på att varken den eller lingonbanan är lika fina som större banor. Det är mycket sten och rätt ojämn mark men klart godkänt att köra på :tummenupp

Finns några riktigt fina partier att köra på på Sjöstorp! Dem ställen där jag inte trivs där är mest pga att jag kör så jävla kasst..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gillar inte Sjöstorp för fem öre, för stalpigt för min smak, men men kan inte vara allt för picky denna tiden på året. Är väl bara NMK slingan som är öppen lite titt som tätt pga. av de dåliga vädret som råder.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Gillar inte Sjöstorp för fem öre, för stalpigt för min smak, men men kan inte vara allt för picky denna tiden på året. Är väl bara NMK slingan som är öppen lite titt som tätt pga. av de dåliga vädret som råder.

Är väl egentligen bara på väg tillbaka (om du förstår hur/var jag menar) som det är så, en raksträcka där som iaf jag har väldigt svårt att komma överens med, men det är för att jag kör sakta/dåligt där, sämre än på resten av banan iaf..
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag har inte kört där sen i våras när det fortfarande var snö och is. Men minns att det var väldigt hoppigt men vad gör det :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top