Offroad/Cross/Enduro

Hur långt e de från Jönköping till lingonbanan?
Och åt vilket håll?
Kan vi inte ta kontakt med markägaren ?

Ge mej nr till markägaren i bottnaryd och sjöstorp så ska jag försöka lösa det.

VGD MX Arena är oxo rolig när den är nyslätad men sandbana som det är tar det 2 träningar innan den är totalt sönderkörd igen och ingen orkar släta den varannan vecka.... =(

Ge mej nr till markägaren i bottnaryd och sjöstorp så ska jag försöka lösa det.

Gällande markägaren till Lingonbanan så är de Kyrkan som äger den marken där ute, dock så är de några lokala boys som skött slätningen på eget bevåg med Ok att nyttja marken från Kyrkan. Så är lite komplicerat vem man ska kolla med, Markägaren är inte intresserad av att sköta det oavsett betalning, de är om man får tag i dom lokala förmågorna i Bottnaryd i så fall.

Vet att ett tag skötte dom de bra, var där rätt ofta och tog en 25:- för att dom skötte slätning, när man var där och körde men tror inte dom har varit där ute på ett tag. Men de är om man kontaktar någon lokalt som har en traktor och kan tänka sig göra detta 1 ggn/veckan eller 1ggn varannan vecka ?1

Hur långt e de från Jönköping till lingonbanan?
Och åt vilket håll?
Kan vi inte ta kontakt med markägaren ?

Slängde upp en vägbeskrivning i tidigare inlägg om vart Lingonbanan är och hur man kommer dit. :fakta

men för din skull så har du den nedan igen. :hihi

Vägbeskrivning Lingonbanan

Last edited:
Förra året kom det ju ner någon bonne till lingonbanan som hade hand om den. Har för mig att han bodde uppe vid västra jära om jag inte minns fel. Men nu har dom ju stängt igen infarten till lingonbanan med stora stenar. Så nu kommer man inte in och kan parkera där..

Vilken tid åker du till vrigstad? Gillar den banan verkligen. Kanske kan hänga med och köra lite försiktigt såfall :)

Okey. Får se om jag dyker upp då :) Hur känner man igen dig? Har förstått att du kör en yz 250? ;)

Ska tydligen regna idag :/ Hoppar att åka ut till vrigstad då. Kanske kör enduro på nmk imorgon istället

Va i kisa och körde idag :), suget e stort nån som ska köra imorgon?

Har varit borta o vaktat kungen och nu förtjänar man en lång ledighet. och vad händer då. Jo då stänger dom ner nmk banan. vafaaan ska man hitta på nu då ?

Back